سعید جلیلی روز دوشنبه در نشست اعضای هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج در تبریز افزود: یکی از بحث‌های مهم اخیر سهمیه‌بندی بنزین بود که بدین منظور باید یک نیروی انقلاب این موضوع را بداند و صورت مسئله و پاسخ مسئله را تشریح کند تا یک رفتار صحیح نشان دهد.

جلیلی با بیان این که اگر صورت مسئله را به خوبی درک کنیم به‌طور قطع تحلیل روشن‌تر می‌شود، افزود: در ۲ سال گذشته که بیشترین فشارها بر کشور بود و دشمن نیز در اعمال آن ابایی نداشت، طبیعی است که بر مردم فشارهایی وارد شد، ولی نکات قابل توجه انقلاب در این بود که از وقتی دشمن فشار حداکثری را اعمال کرد، مردم با هوشیاری عمل کرده و اجازه سوءاستفاده را نداند. 
وی با بیان این‌که اگر مردم فشارها را تحمل کردند، وظیفه مسوولان نیز کاستن این فشارهاست، اظهار کرد: همراهی و همگامی مردم باید حفظ شود، از این‌رو یکی از کارها در این شرایط این است که اگر یک مصرف غلط در بخشی می‌بینیم باید برای آن راهکاری اندیشید. 

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین در کشور، آن را افتخار بزرگی برای کشور دانست و گفت: روزی همه بنزین را وارد می‌کردیم ولی اکنون با اتکای داخلی آن را تولید می‌کنیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که باید تدبیری کرد تا فشار بر مردم حداقل شود، از این‌رو باید یارانه افرادی که به گزاف و طرق مختلف دریافت می‌کنند، به سمت اقشار کم‌درآمد سوق داده شود. 

جلیلی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس منتخب مردمند و باید وارد عمل شده و در این میان کاری انجام دهند تا مشکلات ناشی از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین کمتر شود.

 وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و با بیان این‌که نباید بدون تفکر و اندیشه رای داد بلکه انتخابات راه‌حل و اندیشه دارد،گفت: انتخابات قبیله‌ای نیست.

وی افزود: نیروی بسیج قبل از آنکه فردی را انتخاب کند، باید یک درک روشن داشته باشد از اینکه به چه چیزی رای می‌دهد که البته این یک بحث واقعی و مشخص است. 

وی افزود: در انتخابات شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری باید به این فکر کرد که این افراد منتخب یک وظیفه بر عهده دارند؛ از این‌رو اگر فکر می‌کنیم مسیر الف بهتر از ب است باید آن را روشن و تبیین کرد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بسیج باید دو کار مهم انجام دهد که اولی مانع از  انحراف و دومی دوری از انفعال نیروهاست، اظهار کرد: با عمل به این کارها قابلیت‌ها شکل می‌گیرد و بسیجی باید در صحنه و عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.