علی آجودان زاده، روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده ترکمنچای شهرستان میانه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه گسل تبریز از خطرناک ترین گسل های فعال کشور است که هر لحظه امکان آزاد شدن انرژی های درونی آن وجود دارد، افزود: ۴۲۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در مناطق خطرناک حاشیه شهر ساکن هستند.

وی اظهار داشت: اگر قصد داریم در تبریز اقدامی انجام دهیم که منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی شهروندان شود چاره ای جز بازآفرینی شهری و مقاوم سازی ابنیه های شهر وجود ندارد.

عضو شورای شهر تبریز گفت: امید است اداره کل مسکن و شهرسازی زمین های لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد تا ساخت و ساز در آنها انجام شود تا در آینده خطرات و بلایای زمین لرزه کاهش یابد.

آجودان زاده، با اشاره به خسارت های زلزله میانه و سراب اظهار داشت: به دلیل اینکه در گذشته ۷۰ درصد روستاهای این مناطق مقاوم سازی و بازسازی شده است تعداد جانباختگان و خسارت های وارد شده به مردم این مناطق به صورت محسوس کاهش یافته است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌زنجان و اردبیل احساس شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.