محمود اصلان پرویز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۴۷۲ نفر در چادرهای هلال احمر آذربایجان شرقی اسکان اضطراری یافته اند.

وی ادامه داد: از روز وقوع زمین لرزه تاکنون یک هزار و ۵۲۴ شعله والور نیز در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

اصلان پرویز با اشاره به حضور نیروهای هلال احمر آذربایجان شرقی برای امداد و نجات زلزله زدگان از همان دقایق اولیه، گفت: نیروهای این جمعیت در ۵۳ روستای میانه و سراب امدادرسانی انجام داده اند.

وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی در بامداد جمعه گذشته موجب تخریب و آسیب حدود ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان های میانه و سراب شد و استقرار چادرهای هلال احمر نخستین اقدام برای اسکان زلزله زدگان استان بود. 

هر چند تحویل و نصب چادرها در مناطق زلزله زده استان موجب راحتی زلزله زدگان ، ولو ببه طور موقت، از گزند سرما شد، اما حادثه دیدگان می گویند که با توجه به افت سرمای منطقه به زیر صفر در شب هنگام، چادر جوابگوی نیازهای آنها نیست. 

همچنین در روزهای گذشته ۲ نفر از زلزله زدگان شهرستان سراب به دلیل مسمومیت ناشی از روشن کردن زغال در داخل چادر جان خود را از دست دادند. 

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

این زمین لرزه و حوادث مرتبط با آن هفت فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت که تنها ۳۲ نفر از مصدومان، بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.