محمدباقر هنربر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  با اشاره به تامین لوازم ضروری زلزله زدگان مانند مواد غذایی و موادسوختی و گرمایشی گفت: این میزان کمک بلاعوض با توجه به فرارسیدن فصل سرما به منظور سرعت دهی در اسکان زلزله زدگان بجای کانکس به خانواده هایی که واحد مسکونی خود را از دست داده اند تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی روستاهای زلزله زده امکان جاگذاری کانکس وجود ندارد، یادآوری کرد: زلزله زدگان با این کمک دولت می توانند به صورت اختیاری محلی را اجاره کرده یا محلی را برای اسکان موقت خود احداث کنند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون یک هزار نفر در مناطق زلزله زده از سوی هلال احمر به صورت اضطراری اسکان یافته اند و محدودیتی از نظر اسکان اضطراری وجود ندارد.

هنربر، افزود: براساس گزارش تیم های ارزیاب حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۴۰ روستای شهرستان میانه و ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ روستای سراب تخریب شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۸ پس لرزه در مناطق زلزله زده این استان روی داده است، افزود: با توجه به ادامه پس لرزه ها، مردم باید نکات ایمنی را رعایت کرده، لوله های بخاری را تست کنند، از آسانسور استفاده نکنند و جلوی نصبیات داخل ساختمان ها مانند کمد و لوستر قرار نگیرند. 

هنربر به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی ناشی از پس لرزه ها، از روستائیان مناطق زلزله‌زده استان خواست در کنار منازل و سایر ساختمان‎های آسیب دیده و تخریب شده مستقر نشوند. 

وی اظهار داشت: هم اکنون آواربرداری در چند روستای مناطق زلزله زده شروع شده و در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز تا ۱۵، ۲۰ روز دیگر این عملیات تمام و عملیات بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده و تخریب شده آغاز می شود. 

به گزارش ایرنا، بر اساس تصمیم شب گذشته ستاد مدیریت بحران که با حضور رئیس مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن کشور برگزارشد،  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.