سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف روز جمعه گفت: با تشکیل قرارگاه شهید باکری در منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی برای مدیریت، ساماندهی و سرعت بخشی به عملیات امداد و خدمت رسانی سپاه به زلزله‌زدگان، فرمانده کل سپاه طی ابلاغی به فرماندهان نیروی زمینی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و معاون آماد و پشتیبانی سپاه به آنان دستور داد با نقش‌آفرینی فعال در قرارگاه مذکور، به گسیل امکانات لازم برای سرعت بخشیدن به عملیات امدادی و خدماتی و رسیدگی به خسارات و وضعیت مصدومان و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله‌زدگان عزیز از جمله اسکان موقت، تغذیه و خدمات بهداشتی و درمانی اقدام نمایند.
سردار شریف افزود: قرارگاه شهید باکری و سایر یگان‌ها و ظرفیت‌های سپاه و بسیج تا پایان عملیات امدادی و خدماتی و عادی شدن وضعیت و زندگی جاری مردم عزیز، در کنار آنان بوده و همراه با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مناطق زلزله‌زده فعال و به تامین امکانات و نیازمندی‌ها خواهند پرداخت.

در پی وقوع زلزله در شهرستان میانه، قرارگاه شهید باکری برای مدیریت و ساماندهی خدمات امدادی سپاه در آنجا تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که تا کنون در حدود ۷۰ پس لرزه داشته و آخرین آن با ۴.۸ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای در ساعت ۱۷.۲۱ دقیقه اتفاق افتاد.  در این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست دادند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقیدر شمال غرب ایران است.

این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.