اصغر اعتباری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ساختار دفاعی و تهاجمی تراکتور را دارای مشکلات عدیده خواند و افزود: در بازی های اخیر این تیم ناهماهنگی هاییی  بین خطوط سه گانه، نبود پاس های باکیفیت و عدم کارهای ترکیبی به طور واضح به چشم می خورد که برای ترمیم این اشکالات باید سرمربی تیم در نوع نگرش های خود در چینش نفرات تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه با سپری شدن ۱۰ هفته از رقابت های لیگ برتر دنیزلی هنوز به نفرات اصلی و ۱۱ نفر اول تیم خود دست نیافته است، اظهار داشت: تیمی که می خواهد برای قهرمانی بجنگد باید نوعی نفرات خود در زمین بازی را چینش کند که بتواند در زمان حمله با ۶ تا ۷ نفر روی دروازه حریف خیمه بزند نه اینکه برای گل زدن با ۳ نفر حمله کند و با ادامه چنین رویه ای تراکتور در لیگ برتر راه به جایی نخواهد برد.

اعتباری همچنین از نوع بازی برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته انتقاد و اضافه کرد: در هر حال این بازیکنان و با وجود اینکه به لحاظ شخصیتی در سطح بالایی قرار دارد اما چون نوع بازی شان با جنگندگی و توپ گیری همراه نیست، نمی توانند در مرکز زمین و هافبک وسط مثمرثمر باشند، در حالیکه می توان در این پست ها از زوج اکبر ایمانی و رضا اسدی بهره برد تا کمربند دفاعی تیم صلابت بیشتری پیدا کند و ایرادات عمق دفاعی پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه برای سرمربی تیم نباید اسم ها در اولویت باشد، یادآوری کرد: اگر احترامی به خیل عظیم هواداران تراکتور قائل هستیم نباید تحت تاثیر اسم ها باشیم همچنانکه بازیکنی مثل رونالدو از زمین بازی خارج می شود تا یوونتوس نتیجه بگیرد.

بازیکن پیشین تراکتورسازی نیمکت نشینی بازیکنی همچون سعید مهری در تراکتور را مایه تاسف و تامل خواند و گفت: بدون تردید اگر این بازیکن بومی در تیم های پرسپولیس و استقلال بود فیکس بوده و با توانایی هایی که دارد حتی به تیم ملی نیز راه می یافت، اما در کمال تعجب از این سرمایه ملی استفاده نمی شود و به تدریج هدر می رود.

اعتباری ادامه داد: اگر دنیزلی از مهری در ترکیب اصلی استفاده کند، به دلیل جوان بودن و انرژیک بودن وی، هم ساختار دفاعی تیم ترمیم می یابد و هم از قدرت شوت زنی در فاز حمله می توان  به بهترین شکل ممکن بهره جست.

وی تنها راه برون رفت تراکتور از شرایط کنونی را توجه به بازیکنان جوان و شاداب،  تغییر نگرش های سرمربی و در کنار آنها کنار گذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته از ترکیب اصلی بیان کرد.

اعتباری تشکیل کمیته فنی در باشگاه تراکتور را لازمه عبور از بحران های مقطعی دانست و با بیان اینکه اعضای این کمیته باید از مربیان کاردان و بومی تشکیل شود، اظهار داشت: می توان با انتقال نظرات این کمیته به کادرفنی تیم، مسیر رفع مشکلات فنی را تسهیل و سریع کرد.

تیم فوتبال تراکتور با قبول شکست در ۳ بازی اخبر مقابل نفت آبادان، استقلال و سپاهان با ۱۷ امتیاز در رده پنجم جای دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.