به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع روحانیان، نخبگان و خانواده شهدا در تبریز اظهار کرد: اگر فسادی در هر کجای کشور باشد با جدیت برخورد عبرت آمیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه مال نامشروع و دست اندازی به بیت المال برخورد شدید و عبرت آمیز است تا فراموش نشود، گفت: میدان مبارزه با فساد هرگز با ملامت و ایجاد فضای سیاسی حل نمی شود و نمی توان میدان را خالی کرد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه فساد باطل بوده و در هاضمه نظام اسلامی جای نمی گیرد و هوای نفس و دست اندازی به حقوق بیت المال و حق الناس همان است که ماندگاری ندارد، اظهارکرد: در جامعه اسلامی این موضوع ناخویشاند همه است و هیچ کس دست اندازی به حقوق بیت المال را قبول نمی کند و این ناهنجاری ها، تبعیض و ناعدالتی وجود داشته باشد قابل چشم پوشی نیست.  

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته گام های بزرگی در جهت مبارزه با فساد برداشته شده است و گام دوم انقلاب نیز آینده بسیار روشن و امیدوار کننده ای را در این جهت ترسیم می کند.  

وی با بیان خاطره ای از مقام معظم رهبری در زمانی که افتخار خدمت آستان قدس رضوی را داشتند، گفت: اکنون آینده انقلاب را روشن می بینیم و مبارزه با فساد اداری و تبعیض در راس امور است بر این اساس پرچم عدالتی که رهبری و سربازان مخلص نظام افراشتهاند به لطف خدا همچنان پایدار بوده و در جهت ریشه کنی فساد سرفراز خواهد بود.  

آیت الله رییسی تاکید کرد: عدالت خواهی و حفظ ارزش های اسلامی راه خود را در کشور محکم ادامه خواهد داد و تردیدی در این خصوص نداریم.  

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ها صورت گرفته در کشور و اقدامات انجام شده، گفت: در توسعه علوم دانش بنیان و تولید و بخش های مختلف کارهای بسیار بزرگی انجام شده و به نخبگان توجه می شود.

وی اظهار داشت: توجه به نخبگان و نشست نخبگان با رهبری موجب شده است تا کارهای علمی با جدیت بیشتری دنبال شود.  

آیت الله رییسی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه کارگاه ها و کارخانه ها با امیدواری به کارهای خود ادامه دهند، گفت: قوه قضائیه نیز مانع وقفه در کار تولید آنها خواهد شد و هر کجا مشکلی بود به دنبال رفع آن خواهیم بود.  

وی همچنین ادامه داد: جنگ اقتصادی و بی رحمانه ای که بر علیه نظام آغاز شده است ناکام خواهد بود چون جوانان مخلص، متدین و بسیجیان در کشور موجب شکست دشمنان انقلاب می شوند و همان طور که رهبری فرمودند، دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم و اکنون کشور پله های ترقی را طی می کند.

گره گشایی از مشکلات کشور به دست توانای ملت ایران میسر است

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اکنون ما به تفکر انقلابی در هر بخشی از کشور نیازمندیم و توانمندی لازم را داریم و بر این اساس راه پیشرفت ایران بسته به دستان جوانان و زنان هست، از این رو تفکری که فکر کند که بیگانگان برای ما کاری انجام می دهند باطل است چون گره گشایی کشور در دست ملت توانای ایران است.  

وی با بیان اینکه فضای کشور فضای ایستادگی و مقاومت است و مربوط به امروز و دیروز نیست، خاطرنشان کرد: امام و رهبری همواره فرمودند ما با همه کشورها همکاری خواهیم داشت اما کشورهایی که استعمارگر و زورگور و دشمن هستند در مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد و این  راهبرد جمهوری اسلامی است.  

آیت الله رییسی اظهار کرد: مبارزه با فساد تنها مربوط به دستگاه قضایی نیست و باید دستگاه های اجرایی نیر توجه کنند تا با کجی ها و انحرافات مقابله کنند.

وی افزود: همه نهادها و دستگاه های حکومت این وظیفه دارند و در این کار ما همه رسانه ها و دستگاه ها را در کنار خود می بینیم و همه باید در مبارزه با فساد توجه کافی را داشته باشند.  

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به جایگاه شهدا و تجلیل از مقام شهید و خانواده های آنان گفت: خانواده معزز شهدا به خصوص پدران و مادرانی که ۲ شهید و ۳ شهید دادند دین بزرگی بر گردن همه دارند و هر کجا کسانی منصوب به شهدا باشند و پرچم شهادت،  ایستادگی،  ایثار و شهادت افراشته و نام شهید باشد بدانیم برکت و ارزش های آن بسیار خواهد بود.  

وی با اشاره به وصیت شهدا مبنی بر اینکه  «مردم بدانید ما برای حفظ ارزش های دینی رفتیم پس نگذارید انقلاب تنها بماند و در جامعه ارزش ها کم رنگ شود»، گفت: اطاعت از این وصیت نامه همه شهیدان وظیفه ما بازماندگان است و این وصیت نامه ها و هدف شهیدان الزام برای همه مسوولان از جمله خود من دارد.  

آیت الله رییسی تاکید کرد: حسین (ع) جانش را داد تا جامعه را از جهل براند و جامعه قدرت تعبد و تفکر پیدا کند، اما شهید زدایی را می بینیم که در واقع جهل مدرن است و قدرت رسانه ای غرب و قدرت های بزرگ استعماری از آن حمایت می کنند اما دست برتری با جریان انقلابی است.   

وی گفت: خون شهیدان چون متصل است به قدرت لایزال الهی و خون اباعبدالله حسین(ع) ماندگار است و راه شهدا همیشگی خواهد بود اما راهی که خدایی نیست ماندگار نخواهد بود.   

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، صبح امروز برای انجام سفر کاری یکروزه در راس هیاتی وارد تبریز شد.  

وی پیش از این نشست در گلزار شهدا و شرکت ماشین سازی تبریز حضور یافت و در جمع صنعتگران استان سخنرانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.