حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بناب اظهار کرد: یکی از عمده دلایل این فرار مالیاتی عدم شفافیت در فعالیت های اقتصادی است.

وی افزود: یکی از دیگر از رویکردهایی که مورد تأکید قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور است، داشتن وظیفه نظارتی از سوی تمام مسئولین دستگاه ها است و نکته دیگر که حائز اهمیت بوده، آشنایی مدیران دستگاه های مختلف با وظایف حوزه مأموریت آن هاست که باید مدیران به قوانین روز آشنایی کامل داشته باشند.

رییس بازرسی کل کشور بیان کرد: برخی پرونده های مالی در دستگاه قضایی و سازمان بازرسی ناشی از عدم آشنایی مدیران با شرح وظایف خود است.

حجت الاسلام درویشیان سپس با اشاره به موقعیت کنونی نظام در منطقه و جهان اظهار کرد: در شرایط و وضعیتی که در کشور با آن مواجه هستیم، به جرأت می توان گفت در مقایسه با ۴۰ سال گذشته متفاوت بوده و از لحاظ سیاسی، امنیتی و اجتماعی با وضعیتی که داریم شرایط مطلوب و دست برتر را در منطقه داریم و با تأثیرگذاری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، حرف اول را در منطقه زده و نقش آفرینی می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی کشور می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: قوه قضائیه در کنار جدیت در مبارزه با فساد، شناسایی بسترهای فساد را نیز در سرلوحه برنامه های خود قرار داده و بدون ملاحظه چپ و راست و وابسته های آقازاده ها با دانه درشت ها برخورد کرده و در کنار این مبارزه جدی از تولید ملی و سرمایه گذاری سالم و کارآفرین نیز که سربازان جبهه اقتصادی هستند، حمایت و پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه اگر امروز قوه قضائیه پرچم مبارزه با فساد را جدی تر از گذشته به عنوان یک گفتمان مطرح می کند؛ تأکید کرد: همه به آن اذعان دارند که باید با فساد بطور جدی، ریشه ای و ساختاری برخورد شود و اگر با فساد برخورد مناسبی نشود نمی توانیم سرمایه گذاری سالمی داشته باشیم، از این رو نه تنها مبارزه با فساد سرمایه گذاری را دچار خدشه نمی کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بعضاً مردم را رنج می دهد عدم پاسخگویی مناسب و شفافیت از سوی مسئولین است و مناقشات و بحث های سیاسی نباید در خدمت رسانی به مردم مانع ایجاد کند، چرا که تمام اقتدار و تداوم این نظام بواسطه مردم و ولایت است.

رییس بازرسی کل کشور همچنین خاطرنشان کرد: آمار ۱۳ درصدی بیکاری برازنده شهرستان بناب نیست و با توجه به ظرفیت های بالایی که این شهرستان دارد، نباید شاهد این حجم بیکاری در بناب باشیم.

حجت الاسلام درویشیان اظهار کرد: مشکلات و موانع موجود بر سر راه مرحله جدید شهرک صنعتی شهرستان بناب باید هر چه سریع تر رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.