به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز پنجشنبه در این آیین با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورها با پدیده شوم اعتیاد و موادمخدر مواجه است، بیان کرد: بر اساس شواهد موجود میانگین سن آغاز اعتیاد رو به کاهش بوده هر چند که اعتیاد در تمامی سطوح تحصیلی، مشاغل مختلف، طبقه اقتصادی و اجتماعی نفوذ کرده است.
وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یکی از ابزارهای پیشگیری آسیب های اجتماعی و مقابله با آن اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری، اقدامات ایجابی ـ فرهنگی، اقدامات سلبی، ورود علمی به مساله و استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان پنج عامل در این خصوص می توان نام برد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان موضوع اشتغال را یکی از دغدغه های امروز جامعه و تمامی خانواده ها دانست و گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه اشتغال هیچ مسئولیتی ندارد اما با توجه به ضرورت این امر و تاکید مقام معظم رهبری در تولید ملی و رونق آن در راستای رفع مشکل بیکاری به این موضوع ورود پیدا کرده است.
وی عنوان کرد: در این راستا ورود سازمان جوانان هلال احمر به عرصه هایی همچون آموزش استارتاپ ها و کارآفرینی، بخشی از وظایف جمعیت بازخوانی خواهد شد و در اذهان عمومی هلال احمر فقط امداد و نجات نقش نخواهد داشت.
فلاح با اشاره به اهمیت کارآفرینی در چند دهه اخیر افزود: موج جدیدی از سیاست های کارآفرینانه در اکثر کشورها ایجاد شده است که توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزش های مورد نیاز و انجام تحقیقات و پژوهش های لازم در این زمینه، در کشور الزامی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این دوره با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، ترویج مهارت های کارآفرینانه، کمک به معضل اشتغال، توسعه کسب و کارهای نوپا و نوآورانه برگزار می شود.
دوره بومینو پلاس از مورخ 21 لغایت 23 فروردین ماه جاری ادامه دارد که پس از پایان این دوره افراد پذیرفته شده در دوره مربیگری کارآفرینی در مورخ 24 و 25 فروردین ماه در جمعیت هلال احمر استان کرمان آموزش خواهند دید.
آئین افتتاحیه دوره منطقه ای بومینو پلاس ویژه استان های کرمان، هرمزگان، یزد و مرکز مستقل کیش با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس مرکز کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی استان، مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید باهنر کرمان، مشاور استاندار و مدیرعامل شرکت ساحران کارمانیا و رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.