به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح افزود: تمامی مراحل ساخت این طرح توسط بانک توسعه اسلامی انجام می شود و اعتبار این پروژه نیز از سوی این بانک تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها و توجه به مشکلات روستاها از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و در این راستا اقدامات زیادی در دست اجرا و مطالعه است.
شکری افزود: در اجرای این طرح ها، تمامی دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند و در راستای رفع مشکلات در روستاها تلاش کنند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مراغه نیز گفت: قشلاق، قشلاق تازه کند و صومعه آشان سه روستای بالا دست سد علویان هستند که با مشارکت و تامین اعتبار بانک توسعه اسلامی پروژه احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب در آنها آغاز شده است.
مسعود بذرافشان افزود: طول لوله گذاری شبکه ۱۳ کیلومتر و طول خط ۶۵۰ متر است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت این سه روستا در مجموع یک هزار و ۹۸۲ نفر است، گفت: ظرفیت روزانه تصفیه خانه ها ۲۷۰ متر مکعب خواهد بود.
بانک توسعه اسلامی، یکی از موسسه های بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سال ۱۹۷۵میلادی از سوی ۲۲ کشور اسلامی تاسیس شد.
هم اینک اعضای بانک توسعه اسلامی مشتمل بر ۵۶ کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکاست. ایران با پذیره‌نویسی سهام به ارزش ۷۰۰ میلیون دینار اسلامی، چهارمین سهامدار بزرگ بانک توسعه اسلامی محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شاخص بهره مندی روستاهای مراغه از آب شرب بهداشتی ۸۸.۳۵ درصد است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۹۸۸۰

آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب روستایی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.