به گزارش ایرنا، نادر نجد روز شنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه سیب مراغه اظهار داشت: مراغه یکی از مهمترین قطب های تولید کننده سیب در کشور است که متاسفانه امسال با مشکلات زیادی روبروست و باید راهکار منطقه ای برای برون رفت از این مشکلات ارائه شود.

وی افزود: دست واسطه ها و دلال ها در حوزه سیب باید کوتاه شود و دسترنج باغداران به صورت مستقیم و بدون واسطه در بازار عرضه و صادر شود.
وی اضافه کرد: باید وزارت های جهاد کشاورزی و صمت در این موضوع ورود کرده و جوابگو باشند و راهکارهای عملی همانند خرید تضمینی، صادارات و کارخانجات و صنایع تبدیلی را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: همچنین جهاد کشاورزی شهرستان مراغه باید از گسترش بی رویه باغات سیب در روستاها و زمین های دیم جلوگیری کند.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: بازار محصول سیب بعنوان مهم‌ترین تولید باغی این شهرستان وضعیت مناسبی نداشته و قیمت سبد سیب و دیگر لوازم بسته بندی سیب بالاست و باغداران توانایی برداشت محصول سیب را امسال ندارند.
نقی مسکینی با اشاره به اینکه بهترین سیب کشور در مراغه تولید می شود، افزود: عمده محصول تولیدی و اقتصاد شهرستان وابسته به سیب بوده و باید مسئولان رده های استانی و کشوری به این موضوع ورود کنند.
مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: باغداران عجله ای برای فروش محصول سیب خود نداشته باشند، زیرا بازار سیب به زودی با هماهنگی ها و جلسات برگزار شده با مسئولان ارشد کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار و مشکلات موجود رفع واهد شد.
ایاز برنو افزود: با هماهنگی های انجام شده امیدواریم مشکل صادارات سیب حل شود و کارخانجات و صنایع تبدیلی با خرید سیب باغداران نسبت به رفع مشکلات بازار در این حوزه کمک کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با تولید سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن سیب از قطب های تولید این محصول کشاورزی در کشور بوده و با جمعیت ۲۶۸ هزار نفری در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۹۸۸۰/۵۱۸

سیب مراغه سیب مراغه سیب مراغه سیب مراغه سیب مراغه سیب مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.