معصومه آقاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران توجه به نیاز بازار و مشتریان، نیازسنجی و فرهنگ‌سازی برای استفاده جوانان از برند ایرانی را از جمله راهکارهای حمایت از برندهای ایرانی عنوان کرد و افزود: باید شرایطی برای جوانان فراهم شود تا تنوع در نوع پوشش به تنها تفریح شان تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه اول تولید موادغذایی را در کشور کسب کرده و به عنوان قطب صنایع غذایی مطرح است، خاطرنشان کرد: می توان با تشکیل کنسرسیوم و با افزایش تولید مواد غذایی با برترین برند و کیفیت، سهم بیشتری در بازارهای جهانی و منطقه به دست آورد زیرا که همسایگی ایران با ۱۸ کشور جهان از طریق زمینی، دریایی مزیت بزرگی برای مراودات تجاری است.

آقاپور با اشاره به اینکه هر کشوری برای تغییر در همه حوزه ها به ویژه اقتصاد،  باید هزینه گذر را پرداخت کند، اظهار کرد: ما همیشه به دنبال تولید نیازهای داخلی بوده‌ایم در حالی که برای رونق صادرات باید نیازهای بازار هدف را بسنجیم.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری معمایی است که هنوز حل نشده است،  گفت: رفع موانع تولید و کاهش بروکراسی زاید اداری می تواند در جهت تحقق رونق تولید کارگشا باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۱ درصد از جمعیت تبریز را جوانان زیر ۳۴ سال تشکیل می دهند، افزود: باید از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان در جهت پیشبرد اهداف شهری و استانی استفاده کرد.

آقاپور با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به تولید در کشور و با بیان اینکه تجارت بخش عمده‌ای از چرخش تولید را تشکیل می دهد، گفت: تجارت در ایران طبق شیوه گذشته، به صورت سنتی انجام می شود ولی همگامی با اقتصاد بین‌الملل نیازمند جهشی عظیم در جهت صنعتی شدن تجارت است.

وی با بیان اینکه در هدایت یارانه‌هایی که به بخش صنعت داده می شود مزیت نسبی در نظر گرفته نمی شود، ادامه داد: آذربایجان شرقی می‌تواند سهم خوبی را از بازار کشورهای همسایه در حوزه صنایع غذایی جذب کند.

نماینده مجلس با بیان اینکه تبریز ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد، گفت: با حذف روادید برای مسافران خارجی به خصوص در بخش توریسم درمانی جهش بزرگی در اقتصاد آذربایجان اتفاق می افتد.

وی سومین صنعت پردرآمد دنیا را صنعت چاپ و نشر عنوان کرد و افزود: صنعت چاپ و نشر با گردش مالی سالانه هزار میلیارد دلار در جهان مورد توجه کشورهای پیشرفته است، ولی سهم ایران از سود این صنعت ناچیز است و با توجه به پیشینه بسیار غنی تبریز در صنعت چاپ به عنوان اولین شهر و نیز پیشتازی در این صنعت باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.