به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این کارگاه آموزشی در قالب سه کلاس با موضوعات پدافند غیرعامل عمومی، پدافند سایبری و فضای مجازی و پدافند کالبدی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی برگزار شد.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در کلاس آموزشی پدافند غیرعامل عمومی، با ارائه نکات پایه ای و مهم به حفظ امنیت جاده ها و راه های مواصلاتی به عنوان زیرساخت های حیاتی در کشور تاکید و لزوم رعایت الزامات پدافند غیرعامل را به عنوان یکی از وظایف اداره کل حمل و نقل جاده ای قلمداد کرد.

محمدباقر آقایی با اشاره به قرار گرفتن جاده های ترانزیتی در آذربایجان شرقی، حمل و نقل مواد شیمیایی در این جاده ها را از جمله مسائلی دانست که باید قبل از وقوع هر واقعه ناگوار در جاده ها، برای پیشگیری از مشکلات اقدام کرد.

وی تشکیل اورژانس شیمیایی را از برنامه های در دست اجرا در آذربایجان شرقی برشمرد، تا در صورت وقوع هر حادثه از جمله حوادث شیمیایی در جاده ها، به سرعت در جهت رفع مشکلات ناشی از حوادث اقدام به عمل آید.

در کلاس دوم آموزشی نیز مدرس پدافند غیرعامل با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در فضای سایبری، آمادگی در مقابل تهدیدات فضای سایبری را اصل مهم و اولویت اول جامعه برشمرد.

احمد محمدزاده با اشاره به گستردگی فضای مجازی و درگیر بودن تمامی آحاد جامعه با آن و آسیب پذیری های متصور در این حوزه را با ارائه مطالبی در خصوص گوشی های هوشمند تذکر داد.

در کلاس سوم آموزشی نیز مسایل مربوط به پدافند کالبدی ارایه شد.

در این کلاس این مسایل که جاده ها و پل های مواصلاتی از جمله زیرساخت های کالبدی در کشور به شمار می آید، فعالیت های اداره کل حمل و نقل جاده ای در پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل ضروری دانسته شد.

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.