به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر لزوم انتقال این روحیه به نسل جدید انقلاب، افزود: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود تا نسل جدید نیز با الگوبرداری از نسل گذشته بتواند در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کند.

وی با اشاره بر ضرورت همگانی کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان انقلاب، دفاع مقدس را بیشتر از دریچه تصاویر و فیلم‌ها دیده‌ و باید با تدوین و اجرای برنامه های مختلف آنان را بیشتر با آن دوران و ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان آشنا کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هدف اصلی از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، قدردانی از زحمات شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است، گفت: با وجود برخی اختلاف نظرها در مسائل سیاسی و اجتماعی بین گروه ها و جناح های مختلف در کشور همه در موضوع فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس اوحدت نظر دارند.

پورمحمدی، با تاکید بر لزوم اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ادامه داد: امسال با توجه به شرایط سیاسی در داخل و خارج از کشور و تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در بین مردم و شکستن روحیه مقاومت آنان باید به برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیشتر از سال‌های گذشته توجه کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه حفظ فرهنگ دفاع مقدس بوده، زیرا امنیت کنونی کشور در گروی جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس به دست آمده است.

سردار اصغر عباسقلی زاده، با تاکید بر تلاش بیش از پیش برای نشر فرهنگ دفاع مقدس در بین احاد جامعه به ویژه نسل جدید انقلاب، افزود: راه اندازی موزه دفاع مقدس از راه های آشناسازی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با این فرهنگ است.

وی از دستگاه های ذیربط خواست برای راه اندازی موزه دفاع مقدس به عنوان عامل گردشگری و وسیله ای برای آشنا کردن جامعه با موضوع دفاع مقدس در تبریز با این بنیاد همکاری کنند.

۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.