به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روزنامه حریت، تا پایان رقابت های فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۱۹ سوپر لیگ ترکیه حدود ۲ میلیارد لیر (با احتساب هر لیر ۱۹۱۵ تومان حدود ۳ هزار ۸۳۰ میلیارد تومان) بین ۱۸ تیم حاضر در این رقابت ها توزیع می شود.

۳ امتیاز ۲.۷ میلیون لیر ( ۵.۲ میلیارد تومان)

طبق توافق بین فدراسیون فوتبال ترکیه و اتحادیه باشگاه های فوتبال این کشور، در آغاز فصل به هرکدام از تیم ها به دلیل حضور در رقابت ها،  ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار لیر پرداخت شده و در ادامه، درآمد حاصل از حق پخش بر اساس عملکرد تیم ها در جریان رقابت ها پرداخت می شود و تیم برنده ۲.۷ میلیون لیر دریافت خواهد کرد و تساوی به تقسیم این رقم بین دو تیم منجر می شود.

همچنین به تیم هایی که در جمع ۶ تیم برتر قرار گیرند، مبالغ بیشتری پرداخت می شود به طوریکه برای تیم قهرمان ۳۵.۶ میلیون لیر، برای تیم دوم ۲۸.۵ میلیون لیر و برای تیم سوم ۲۱.۴ میلیون لیر پرداخت خواهد شد.

بیشترین مبلغ از محل حق پخش به گالاتاسرای پرداخت می شود

تیم های گالاتاسرای، فنرباغچه، بشیکتاش و ترابزون اسپور برای کسب هر عنوان قهرمانی ۳.۲ میلیون لیر به صورت اضافی دریافت می کنند و با توجه به اینکه گالاتاسرای تاکنون ۲۲ بار این عنوان را کسب کرده، حدود ۷۰.۴ میلیون لیر بیشتر دریافت می کند.

در رقابت های این فصل لیگ برتر ترکیه، تیمی که ۲۱ برد و ۹ تساوی کسب کند ۲۳۰ میلیون لیر خواهد گرفت و تیمی که ۲۷ امتیاز بگیرد ۶۷ میلیون لیر دریافت خواهد کرد.

بدهی چهار باشگاه بزرگ ۷.۴ میلیارد لیر (۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان)

حق پخش در رفع بدهی باشگاه ها نقش مهمی دارد و با توجه به بدهی باشگاه های حاضر در سوپرلیگ ترکیه که حدود ۱۱ میلیارد لیر است، درآمد حاصل از حق پخش می تواند بخشی از این بدهی ها را پاک کند.

لیگ انگلیس در صدر درآمدهای تلویزیونی

در این گزارش به درآمدهای حاص از حق پخش تلویزیونی در کشورهای اروپایی نیز اشاره و اعلام شده که لیگ انگلیس با ۱۶۹ میلیون یورو در صدر قرار گرفته و اسپانیا با ۱۴۰،  ایتالیا با ۱۰۰، آلمان با ۶۶، فرانسه ۶۲، ترکیه ۳۵ و پرتغال با ۳۰ میلیون یورو در رده های بعدی هستند.

۳۰۷۷/۵۱۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.