داشتن سالن کنفرانس و جایگاه خبرنگاران مجهزبه سیستم های ارسال خبر و امکانات مناسب به عنوان یکی از ویژگی هایی است که ورزشگاه ها باید داشته باشند و این امر مورد تاکید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا دربازدید خود از ورزشگاه ها از سالن کنفرانس و جایگاه خبرنگاران نیز بازدید می کنند و در صورتی که ورزشگاهی امکانات مناسب برای برگزاری مسابقه ای نداشته باشد مجوز حرفه ای را صادر نخواهند کرد.

ایستادن در کنار زمین و مصاحبه با مربیان و بازیکنان نیز غیر قانونی است و فیفا تاکید دارد که آنها باید پس از بازی و استراحت کوتاه به سالن کنفرانس و منطقه میکس زون بروند.

میکس زون فضایی است در ورزشگاه ها که کنار اتاق کنفرانس مطبوعاتی قرار دارد و ابعاد آن نیز باید بیش از ۱۰۰ متر مربع باشد، دراین منطقه خبرنگاران می‌توانند به طور مستقیم بعد از بازی با بازیکنان مصاحبه کنند.

این درحالی است که بهرام کرمدار یکی از دست اندرکاران برگزاری مسابقات لیگ که زیاد در تصاویر پخش تلویزیونی مسابقات دیده می شود، خود نیز خبرنگاران را به کنار زمین برای مصاحبه راهمنایی می کند در صورتی که باید ممانعت کند.

پنجشنبه سی و یکم مرداد ۹۸  پس از دیدار تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و علم و ادب تبریز، باز هم شاهد بودیم که خبرنگاران را برای  مصاحبه به کنار زمین راهنمایی کردند که در آنجا تماشاگران هم برای گرفتن عکس و امضا دور مربیان جمع شدند و تمرکز مصاحبه شونده از این بابت به هم خورد.

این رفتار و وقایع سال گذشته هم بارها اتفاق افتاد.

ورزشگاه شهید دستغیب که در اختیار هیات فوتبال شیراز است و بنا به گفته پیشکسوتان فوتبال نور این ورزشگاه تا پاسی از شب روشن است و تیم ها تمرین می کنند، منبع درآمد خوبی است تا از این منبع نیز به ورزشگاه سروسامان دهند.

 اداره ورزش و جوانان شیراز رسیدگی کند

کاووس عباسی رئیس هیات فوتبال فارس گفت: بخشی از درآمد ورزشگاه شهید دستغیب شیراز به خزانه و بخشی به حساب اداره ورزش و جوانان شیراز واریز می شود و وظیفه این اداره است تا به اینگونه مشکلات که آبروی ورزش شیراز را زیر سئوال می برد رسیدگی کند.

جایگاهی با سه صندلی که برای خبرنگاران در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز در نظر گرفته شده اختصاصی برای این اصحاب رسانه نیست چرا که دیگر افراد نیز در آن حضور می یابند و بازی ها را تماشا می ‌کنند.

همچنین سالن کنفرانسی که در این ورزشگاه در نظرگرفته اند اگرچه اتاق مناسبی با ابعادی خوب است اما خبرنگار ایرنا در بازدید از این سالن با درهای قفل شده مواجه شد و تابلویی (وایت برد ) هم درآن مشاهده کرد که بر روی آموزش داوری نوشته شده بود که معلوم می شود اتاق داوران است.

 جایگاه حافظیه هم نامناسب برای خبرنگاران 

ورزشگاه حافظیه شیراز هم که محل برگزاری بازی های تیم فوتبال قشقایی شیراز است نیز با همین مشکل مواجه است و هنگام برگزاری مسابقات فوتبال چهار جانبه شیراز و بازی تیم  قشقایی با مس کرمان در هفته گذشته، خبرنگاران با مربیان و بازیکنان در کنار زمین مصاحبه کردند.

 هیات فوتبال فارس در این زمینه پاسخ نمی دهد، این در حالی که فدراسیون فوتبال این هبات را به عنوان هیات برتر شناخته است.

این ورزشگاه هم در اختیار هیات فوتبال است و سالن کنفرانس آن هم در حال خاک خوردن است ولی همچنان امیدواری وجود دارد که به وضعیت فوتبال فارس رسیدگی شود.   

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.