به گزارش ایرنا، مهرانگیز رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این معادن کوچک مقیاس در چاراویماق، کلیبر، مراغه و ملکان متمرکز بوده و برای احیا، فعال سازی و توسعه به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری طرح معرفی شده است.

وی اظهار داشت: انجام مراحل اکتشافی و فعالسازی این معادن و احداث واحد فرآوری موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تجمیع معادن کوچک و ایجاد یک واحد فرآوری برای آنها، خرید تضمینی محصول از سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معادن تجمیع شده و توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی از اهداف طرح احیای معادن کوچک است.

رحمانی،  حمایت مالی و اعطای تسهیلات دولتی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای فعال‌سازی معادن کوچک و کم‌عیار و توسعه و اجرایی کردن واحد فرآوری سیار برای معادن کوچک و کم‌عیار را از دیگر مزیت های این طرح اعلام کرد.
طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با هدف استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی، افزایش تولید مواد معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته توسط وزارت صنعت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال اجراست.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای اجرای این طرح فعالیت خود را در ۴ حوزه بسیج کمک‌های دولت برای راه‌اندازی طرح، شناسایی سرمایه‌گذاران،  شناسایی سرمایه‌پذیران و همکاری با انجمن‌ها و تشکل‌ها متمرکز کرده است.

آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی کشور با بیش از ۱۱۲ اندیس و ۱۲۷ کانسار شناسایی شده زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

تعداد کارکنان شاغل در معادن استان و ظرفیت استخراج اسمی آنها به ترتیب ۱۱ هزار و ۹۹۸ شاغل و ۴۳.۷ میلیون تن در سال است.  

۳۰۷۷/۸۰۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.