به گزارش ایرنا، برای دفاع از جایگاه ایران در فوتسال باشگاه های آسیا باید تیم های باشگاهی ایران انسجام و برنامه ریزی لازم را برای حفظ آمادگی جهت شرکت در مسابقات را داشته باشند و بتوانند تیم خود را به اوج آمادگی در زمان برگزاری تورنمنت ها برسانند اما متاسفانه نتوانستند اقتدار کامل برای قهرمانی در آسیا را حفظ کنند و در ادامه به مسابقات جهانی با آمادگی بیشتری گام بگذارند.

تا زمانی که این شرایط وجود داشته باشد تیم های باشگاهی ایران قدرت لازم را برای کسب سکوی اول آسیا و شرکت مقتدرانه در مسابقات باشگاهای جهان نخواهند داشت، در حالی که از هفته آینده مسابقات جام باشگاه های جهان آغاز می شود و تیم مس سونگون به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت دارد اما با بازی هایی که این تیم در مسابقات آسیایی از خود به نمایش گذاشت جای تردید را برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی برجای گذاشته است.  

۲ باخت ۳ بر ۲ و ۲ بر صفر به تیم ژاپنی در مسابقات جام باشگاه های آسیا و نداشتن طراوات کافی تیم مس در حد تیم های طراز اول باشگاهی جهان در مسابقات یاد شده این نگرانی را به وجود آورده است که تیم فوتسال مس سونگون برای مسابقه با تیم های برزیلی و اسپانیایی مشکل داشته باشد و حتی در مرحله گروهی حذف شود.  

سرعت پایین تیم در پاسکاری، برگشت ها و ضد حملات، نداشتن انسجام کافی در دفاع تیمی، پایین بودن تعداد شوت به دروازه حریف و کیفیت نه چندان مناسب بازیکن برزیلی تیم فوتسال مس ورزقان از ضعف های مشهود این تیم در ۲ مسابقه مقابل تیم ژاپنی بود که باید دست اندرکاران این تیم به فکر رفع این نقاط ضعف باشند.  

البته اگر خوشبینانه نگاه کنیم شاید مس سونگون نخواسته مشتش در مسابقات آسیایی برای رقبای جهانی باز شود و به دنبال نتیجه گیری در مسابقات جهانی بوده گرچه به قیمت از دست دادن قهرمانی در قاره کهن تمام شود، البته امیدواریم این تحلیل درست از آب درآید.  

بدیهی است سرمربی و کادر فنی تیم مس سونگون چاره اندیشی درستی برای مسابقات جهانی که اتفاقا این مسابقات نیز در تایلند برگزار می شود را داشته باشند تا از حیثیت فوتسال ایران که همواره به عنوان یکی از ۴ تیم برتر جهان است، دفاع کند.  

البته سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است: بازیکنان مس سونگون در دیدار پایانی جام باشگاه‌های آسیا عصبی عمل کردند و چنانچه تمرکز لازم را داشتند، رسیدن به برتری دور از دسترس نبود.

«علی صانعی» ادامه داد: دلیل اصلی شکست مس سونگون به تمرکز بازیکنان باز می گردد، آنان فصل گذشته عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آوردند و امسال برای تکرار این عنوان فشار سنگینی را تحمل می کردند.
وی با اشاره به اینکه بازیکنان حریف هنگامی که متوجه عصبی بودن بازیکنان ما شدند از این فرصت استفاده لازم را بردند، معتقد است: در صورتی که نفرات مس، تمرکز خود را حفظ کرده و با آرامش کار را دنبال می کردند به طور حتم با پیروزی از زمین بازی خارج می شدند.
دیگر سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران نیز با اشاره به حضور بازیکنان برزیلی در ۲ تیم ژاپنی و ایرانی در مسابقات جام باشگاه های آسیا افزود: بازیکن برزیلی تیم ناگویا به لحاظ فنی بازیکن با کیفیتی بود؛ او یکی از بهترین‌های تیمش است و در تمام بازی‌ها گلزنی کرد،  در نقطه مقابل بازیکن برزیلی مس سونگون نه تنها کیفیت فنی خوبی نداشت، بلکه به کار تیم نیامد.

«حسین شمس» با بیان اینکه این دومین جامی است که ژاپنی‌ها از چنگ ایران در می آورند، ادامه داد: در صورت تداوم این شرایط باید نگران آینده فوتسال ایران در مسابقات جهانی و آسیایی باشیم.  

بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم فوتسال مس سونگون در مسابقات جام باشگاه های جهان با قرعه سختی روبرو است و تیم های برزیلی و اسپانیایی را پیش روی خود خواهد داشت.  

به گزارش ایرنا، با برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابت های فوتسال جام باشگاه‌های جهان،  تیم مس سونگون ورزقان نماینده کشورمان در گروه C مسابقات با تیم های «مگنوس»  برزیل و «ال‌پوزومورسیا»  اسپانیا همگروه شد.
بر این اساس مس سونگون در نخستین بازی خود در افتتاحیه رقابت ها، چهارم شهریور به مصاف مگنوس برزیل خواهد رفت.
مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ از چهارم تا دهم شهریور با حضور ۹ تیم در سه گروه سه تیمی در بانکوک تایلند برگزار می شود.

تیم مس سونگون ورزقان به عنوان قهرمان سال گذشته جام باشگاه های آسیا در این مسابقات شرکت می کند و امسال نیز نایب قهرمان این جام در قاره کهن شد.  

۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.