علی جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هفت کیلومتر از مسیر فعلی جاده مراغه- هشترود آسفالت ریزی شده و ۱۳ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز آماده روکش آسفالت است.
وی اعلام کرد: تاکنون برای اجرای این طرح، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
نماینده مراغه و عجب شیر با اشاره به ۵۵ کیلومتر از این جاده در شهرستان مراغه واقع شده است، افزود: برای اجرای روکش آسفالت در تمامی این مسیر نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است که این میزان اعتبار با رایزنی های انجام شده با همراهی مسئولان شهرستانی به زودی تامین خواهد شد.
وی گفت: همچنین سه نقطه حادثه نیز در این جاده شناسایی شده که برای ۲ نقطه شامل زیرگذر سه راهی روستای داش آتان و پل قطار گذر روستای چکان تامین اعتبار شده و برای یک نقطه باقی مانده نیز اعتبار تخصیص خواهد یافت.
جلیلی تاکید کرد: با توجه به فوت ۳۷ نفر در سال گذشته و ۱۵ نفر در سال جاری بر اثر حوادث رانندگی در مسیر مراغه - هشترود، بهسازی این جاده از ضرورت های منطقه است که با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی محقق می شود.
وی با انتقاد از روند کند اجرای طرح آزادراه مراغه - هشترود در برخی از قطعات آن گفت: عملیات اجرایی در قطعه های مختلف این طرح متوازن نیست.
جلیلی اعلام کرد: برای رفع برخی مشکلات و تسریع در روند اجرایی این طرح بزرگ ملی، امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور تخصیص یافته و واریز شده است.
وی اضافه کرد: همچنین برای تخصیص و تامین ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از سوی بانک سپه با رایزنی های انجام شده تخصیص می یابد.

با بهره برداری از این آزاد راه مسافت ۱۰۰ کیلومتری مراغه تا هشترود ۹ کیلومتر کوتاه شده و سالانه در مصرف سوخت ۱۶۰ میلیارد ریال صرفه جویی می‌شود.

ساخت این آزاد راه در پنج قطعه از سال ۹۴ آغاز شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۴۸۷/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.