نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو طرح‌های توسعه مس سونگون حاصل تفکر بسته و انقباضی مسئولان وقت بود و سه سال زمان برد تا این تفکرات شکسته شده و به اشتباهات خود پی ببرند.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی، رضا علیزاده در همایش استرداد ماشین‌آلات و تجهیزات طرح‌های توسعه مس سونگون به ورزقان، گفت: طرح‌های توسعه مس سونگون در سال 91 ، با۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با برآورد یک میلیارد دلاری در حال اجرا بود، ولی این پروژه در سال ۹۲ با تغییرات مدیریتی و تغییر تفکرات به دلایلی مختلف و واهی لغو شد. 
وی ادامه داد: متأسفانه مجموعه مدیریت شرکت مس با این بهانه که روش مورد استفاده در ذوب مناسب محیط‌ زیست منطقه نیست، پروژه را برای تغییر روش تعطیل کرده و ماشین‌آلات را به کرمان منتقل کردند. مسئولین وقت نیز این توجیهات بی‌پایه و اساس را قبول کرده و حتی تشکر کردند. 
علیزاده گفت: برای بازگرداندن این ماشین‌آلات و طرح‌ها سه سال زمان از دست دادیم و این عمل با پشتیبانی کلیه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد تا مسئولین مربوطه را قانع کنیم که کار آن‌ها اشتباه بوده است.     وی افزود: طرح‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات طرح‌های توسعه مس سونگون آبرو و حیثیت مردم منطقه هستند که به‌ ناحق به دیگر مناطق منتقل‌ شده بودند و هم‌اکنون بعد از چندین سال دوباره برگشت داده ‌شدند تا به همگان نشان دهیم مردم ما از حقوق قانونی خود کوتاه نمی‌آیند و کسانی که این طرح‌ها را متوقف کرده بودند به اشتباهات خود اعتراف کردند . 
نماینده مردم ورزقان اظهار کرد: طرح توسعه زنجیره‌ای از کارخانجات شامل کنسانتره، پالایشگاه، اسید، تولید کود شیمیایی و صنایع پایین‌ دستی هستند که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن نیاز است.     وی در خطاب به مدیران مس تأکید کرد: جهت رونق عدالت بین کارکنان، رتبه‌بندی، طبقه‌بندی و عدم تبعیض در واحدهای کاری توجه داشته باشید؛ چرا که نیروی انسانی سرمایه‌های اصلی هستند و برخی را به رعایت اخلاق توصیه می‌کنم. معتقدم ایجاد هزاران کارخانه و واحد تولیدی بدون اخلاق و تقوای الهی، هیچ ارزشی ندارد.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.