سردار ضیاءالدین حزنی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از ۶۷۲ پروژه محرومیت زدایی آذربایجان‌شرقی، افزود: توجه به کیفیت، کم هزینه بودن،   پرهیز از نگرش‌های انتفاعی، استحکام ساخت و سازها از ویژگی های مهم طرح‌های محرومیت زدایی است که این اقدامات علاوه بر پویایی مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، به تقویت کارآمدی نظام نیز منتهی می‌شود.  

وی با بیان اینکه مردمی بودن و در کنار مردم بودن مهمترین هدف و استراتژی طرح های مربوط به محرومیت زدایی در کشور است، اظهار داشت: باید توجه داشت که سازمان ها و مدیرانی که با مردم زندگی کرده و با مردم هستند، هرگز پایانی برای آنها متصور نیست.

سردار حزنی مرمت و بازسازی مساجد را یکی از مهمترین اولویت های کاری محرومیت زدایی سپاه بیان و اضافه کرد: در زمان حاضر ۷ هزار و ۱۸۶ باب مسجد در کشور وجود دارد که با توجه به میانگین یک مسجد به ازای هر ۵۰۰ نفر، هم اکنون هیچ کمبودی در این زمینه در ایران وجود ندارد، به همین دلیل نیاز به مرمت و بازسازی این اماکن به شدت احساس می شود که سپاه با قدرت وارد این عرصه شده و همه ساله تعداد زیادی از آنها مرمت و بازسازی می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر مساجد موجود، تعداد یکهزار و ۲۱۷ باب اماکن مذهبی اعم از حسینیه ها و  امامزاده ها نیز در کشور وجود دارد که بسیج سازندگی سپاه در راستای طرح های محرومیت زدایی در این حوزه نیز ورود پیدا کرده است.

حزنی از عملکرد محرومیت زدایی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی ابراز نارضایتی کرد و گفت: با وجود اینکه اقدامات بسیار خود و موثری در این استان صورت گرفته است اما ما راضی به ان نبوده و باید تلاش کنیم تا این خدمات روز به روز بیشتر و گسترده تر شود.

وی اعلام کرد: تاکنون یکهزار و ۵۲۷ پروژه عمرانی و ۸ هزار و ۷۹ طرح غیرعمرانی در حوزه محرومیت زدایی آذربایجان شرقی اجرا شده است که برای آنها ۱۳۷ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اینکه فعالیت های این مجموعه برای اشتغال زایی در مناطق محروم موثر بوده، بیکاری،  اعتیاد و مشکلات اقتصادی را مهمترین چالش های کشور در حال حاضر برشمرد که برای غلبه بر آنها باید بسیج همگانی در کشور برای رونق تولید به راه افتد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه برای اجرای ۶۷۲ پروژه محرومیت زدایی در استان ۲۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: اشتغالزایی این تعداد طرح هفت هزار و ۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم بوده است.

سردار عابدین خرم افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه جمعیتی معادل ۲۵۵ هزار ۹۱۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته  و از برکات آنها بهره‌مند شدند.

وی ساخت تعداد ۴۰۴ مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بازسازی و مرمت تعداد ۵۹ باب مسجد، ایجاد و راه اندازی ۷۸ مخزن آب،  کانال کشی و قنات، احداث ۲۰ باب غسال خانه در مناطق محروم و اهدای ۷۰۰ جهیزیه به زوج های جوان، ارایه بسته های حمایتی به ۱۵ هزار و ۴۳۳ دانش آموز و ۶۱ هزار و ۸۹۲ افطاری در طول سال را از جمله طرح های به بهره برداری رسیده امروز و خدمات بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در مناطق محروم بیان کرد.

خرم بابیان اینکه هم اکنون تعداد ۴۰۰ گروه جهادی در سطح استان فعال است، اظهار داشت: این گروه ها به استعداد ۱۵ تا ۲۰ نفر متکشل از دانشجویان و جوانان انقلابی و متعهد در مناطق مختلف استان مشغول خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم تعداد۲۱۰ سری جهیزیه به زوج های جوان بی بضاعت در قالب هدیه های مقام معظم رهبری  اهدا شد.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.