ابراهیم مرادی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری نشست مشترک استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان با کمیته راهبری طرح تامین مسکن توانجویان در تبریز، افزود: در این نشست درخواست افزایش سهمیه ساخت مسکن برای خانواده های دارای حداقل ۲ عضو توانجوی آذربایجان‌شرقی از سوی انجمن خیرین مسکن ساز استان ارایه شد.

وی یادآوری کرد: سهمیه این استان با ساخت ۳۶۰ واحد مسکن شهری و روستایی برای خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو توانجو در سال گذشته تمام شده اما همچنان متقاضی جدید وجود دارد.

مدیرعامل خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی گفت: درخواست این استان از سوی سازمان بهزیستی بررسی می‌شود و در صورت تصویب آن در کمیته راهبری مرکزی تا پایان این ماه(مرداد) در تهران، ۲۵۰ واحد مسکونی شهری و ۲۰۰ واحد روستایی برای خانواده های دارای حداقل ۲ عضو توانجو در استان ساخته می‌شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به نبود تسهیلات ارزان قیمت در شهرهای بزرگ برای تامین مسکن توانجویان و محرومان در این جلسه پیشنهاد شد تا مجوز خرید مسکن از اشخاص صادر شود که این پیشنهاد نیز در کمیته راهبری مرکزی بررسی خواهد شد.

مدیرعامل خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی با اشاره به طولانی بودن مراحل پرداخت کمک‌های بلاعوض از سوی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در تامین مسکن توانجویان و محرومان، گفت: در این نشست پیشنهاد شد تا کمک‌های بلاعوض به صورت تنخواه به استان‌ها پرداخت و در مراحل مختلف شارژ شود.

مرادی، افزود: با توجه به اینکه مشکلات ارایه شده در این نشست از سوی استان‌ها مشترک بود مقرر شد برای تبادل نظر و رفع آن‌ها جلسات منطقه‌ای در سطح تمامی استان‌ها برگزار شود.

۱۶۰ هزار توانجو معادل ۲.۴ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را توانجویان تشکیل می‌دهند.

۳۰۷۷/۸۰۲۳      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.