چهار طرح عملیاتی شده شرکت پالایشگاه تبریز با حضور رئیس جمهوری با اعتباری بالغ بر ۵۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت رسمی بهره‌برداری ‌شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، طرح ارتقاء بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو پنج یکی از این طرح‌ها است که با اجرای پروژه بنزین سازی جدید به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۲۶۵ میلیون یورو و با هدف ارتقای کیفی بنزین تولیدی به یورو ۵ افزایش کمی تولید به میزان یک میلیون لیتر در روز اجرا شد.  
پروژه تغییر کاربری واحد کاتالیستی به واحد ایزومراسیون نفتای سبک شرکت پالایش نفت تبریز با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز هم به عنوان طرح ابتکاری کارشناسان شرکت در جهت ارتقاء بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو پنج به میزان ۳.۵ میلیون لیتر در روز عملیاتی شد.
طرح تولید گازوئیل یورو پنج از دیگر طرح‌های اجرا شده در پالایشگاه تبریز بود که در این طرح با اجرای پروژه تصفیه نفت گاز جدید با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیون یورو عملیات شد و دستاورد آن تبدیل یک سوم نفت گاز تولید شرکت با استاندارد یورو پنج به میزان ۲.۵ میلیون لیتر در روز است.
اجرای طرح تولید روغن‌های پایه و  روانساز در شرکت پالایش نفت تبریز از دیگر طرح‌های به بهره‌برداری شده بود که برای عملیاتی شدن این طرح، پروژه اختلاط و تولید روغن‌های روانساز به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال با اعتبار ۱۵ میلیون یورو با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی، دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ اجرا شد.    
برای عملیاتی شدن طرح تولید روغن‌های پایه و روانساز شرکت، پروژه تولید روغن‌های پایه به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال با هدف تولید روغن پایه گروه ۲ به عنوان کار ابتکاری کارشناسان شرکت با اعتبار هزینه شده یک میلیون یورو اجرا شد که دستاورد آن کاهش ۸۰ درصدی واردات روغن پایه گروه ۲ مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن‌های روانساز در راستای تکمیل زنجیره تامین ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این شرکت است.
 پس از اجرای پروژه‌های مکمل طراحی شده شامل PSA، TGT و Cooling Tower کل نفت گاز تولیدی شرکت تبدئیل به یورو پنج می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.