وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سود و زیان‌های موقت نباید کارهای تحقیقاتی ما را دچار نوسان کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، منصور غلامی در آیین رونمایی از چندین طرح دانش بنیان در دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: این دانشگاه، موقعیت خوبی داشته و گزارشات نشان دهنده جایگاه علمی و فناورانه آن است.
وی افزود: دستاوردهای این دانشگاه نمونه‌ای از حل مشکلات جامعه، انتقال فناوری به سطح جامعه و به سمت حل مسائل کشور و گاه حضور در عرصه‌های علم و فناوری دنیا بوده و امید است در آینده هم کارهای وسیع‌تری در تمامی حوزه‌ها در این دانشگاه شکل بگیرد و شاهد پیشتازی تمامی دانشگاه‌های کشور در عرصه تولید و فناوری باشیم.
وی ادامه داد: انتقال یافته‌های علمی می‌تواند به صنایع و بخش‌های صنعتی نیازمند به دانشگاه‌ها کمک کند تا با رغبت بیشتری به سمت دانشگاه‌ها بیایند.
غلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه اظهار کرد: ارایه دستاوردهای دانشگاه‌ها در هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان "عرضه نیازهای بخش صنعت توسط دانشگاهیان" از جمله نمایشگاه‌های برگزار شده در این زمینه است.
وی تاکید کرد:‌ در شرایط فعلی که بسیاری برای ناامید، نگران کردن و کم کردن خوداتکایی مردم ما تلاش می‌کنند باید دستاوردهایمان به خصوص دستاوردهای علمی را که در بسیاری از دانشگاه‌ها وجود دارند به اطلاع بخش صنعت و مردم برسانیم، مردم و جوانان برای توفیق بیشتر در آینده نیاز به امیدواری دارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ابتکارات اختراعات جوانان و دانشجویان ما در حد تشویق، جایزه یا پایان نامه و مقاله می‌ماند، گفت: حمایت از این ابتکارات به جذب مشتری کمک می‌کند، قطعاً با تلاش‌های مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌های خارجی، از بحران‌های سیاسی هم عبور خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد به مجموعه داخلی و خود اتکایی یکی از آیتم‌های مهم حفظ امنیت جامعه در سطح جهانی است، قرار نیست برخی‌ها به دلیل نیازهای موردی ‌ما احساس کنند که می‌توانند حرفشان را به ما تحمیل کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خطاب به اساتید دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اساتید، خود اتکایی در دانشجویان و رشد را تقویت دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.