منصور غلامی روز سه شنبه در جلسه اعضای شورا، هیئت ممیزه، شورای صنفی و نماینده ایثارگران دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه تحریم هایی که دشمنان این نظام، علیه ملت ایران در حوزه‌های مختلف تحمیل کردند مشکلاتی را در بخش های مختلف از جمله در دانشگاه‌ها بوجود آورده است، گفت: با همدلی و همکاری جدی خانواده بزرگ دانشگاهیان کشور، می‌توان گام‌های مؤثر و اساسی در حل این مشکلات برداشت.
وی همچنین بر ضرورت مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها با پژوهشگاه‌ها برای جذب دانشجو و همکاری پژوهشی تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های ارزنده و خوبی در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شده و بیشتر مدیران و شاغلانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در کشور هستند، جزو فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه‌ها هستند و برای تحقق این امر در صورت نیازسنجی دانشگاه‌ها و همکاری سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شاهد اشتغال بیشتر خواهیم بود.
غلامی با اشاره به سهم اندک بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بودجه کل کشور تأکید کرد: در دو سال اخیر ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص‌یافته است و امیدواریم امسال نیز ۱۰۰ درصد اعتبار را جذب کنیم.
وی یادآوری کرد: وزارت علوم، همچنین در زمینهٔ آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی، مقابله با تقلب های علمی و جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه‌ها و پرداخت متمرکز حقوق کارکنان قراردادی دانشگاه‌ها اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.
رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با تأکید بر اینکه کشور ما در طول چهل سال اخیر مشکلات و تهدیدات متعددی را سپری کرده است و در حال حاضر نیز با انواع تحریم‌ها و تهدیدها از سوی دشمنان این انقلاب روبرو است، اظهار داشت: به‌تبع این تحریم‌ها، در حال حاضر با برخی مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم که عوارض آن بخش‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را نیز تحت شعاع قرار داده است.
میررضا مجیدی بابیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کمتر از پیامدهای تغییرات اقتصادی متضرر می‌شوند، تأکید کرد: متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر دانشگاه‌های کشورمان نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امید است در آینده نزدیک با حمایت مسئولان و کسب منابع درآمدی جدید شاهد پیشرفت دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا دکتر منصور غلامی در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه صنعتی سهند، از چهار طرح فناورانه "ساخت ظروف کشت سلولی هوشمند"، "سامانه نمایشگر سه بعدی آدالوکس"، "جوهرهای ضدجعل فوتوکرومیک و فلورسانس" و "سامانه تصفیه آب خاکستری با استفاده از غشاهای نانوساختار سرامیکی" رونمایی کرد.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

دکتر غلامی روز گذشته نخستین آشپزخانه صنعتی دانشگاهی کشور و امروز واحد فرآوری فرآورده‌های شیری را در دانشگاه تبریز راه‌اندازی کرد.  

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.