مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ساماندهی جداره های جنوبی و غربی محوطه مسجد جامع مرند، خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: دفتر فنی اداره کل و  معاونت میراث فرهنگی استان،  ساماندهی محوطه جنوبی مسجد جامع مرند را از سال ۹۷ آغاز کرده و در حال حاضر مراحل پایانی را سپری می‌کند.
آبدار در ادامه به شرح مراحل انجام گرفته در محوطه و داخل مسجد جامع مرند طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در راستای ساماندهی، حفاظت و زیباسازی محوطه مسجد جامع مرند تاکنون اجرای دیوارهای حایل شمالی مغازه های خیابان شهید رجائی، محوطه شهرداری با گذر مسجد جامع و اجرای پیاده راه سنگی جنوب محراب با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم ساماندهی جداره جنوبی مشرف به پیاده رو مسجد جامع مرند، ادامه داد: ساماندهی جداره جنوبی مشرف به پیاده رو این مسجد که مربوط به مغازه های ابتدای خیابان شهید رجائی می بایست با همکاری شهرداری مرند و مالکین این مغازه‌ها انجام گیرد.
آبدار در خاتمه به ساماندهی محوطه دیواره غربی نیز اشاره کرد و گفت: دیواره غربی محوطه این مسجد مشرف به محوطه ساختمان شهرداری مرند است، لذا پس از اتمام ساماندهی بخش غربی مسجد توسط میراث فرهنگی استان، شهرداری این شهرستان اقدام به ساماندهی و زیباسازی دیواره غربی خواهد کرد.
گفتنی است از پروژه‌های مرمتی و گردشگری در این شهرستان می‌توان از مرمت گورستان گلین قیه، ساماندهی مقبره خلیل خان گلین قیه‌ای، احداث مجتمع بین راهی زنوز و تکمیل مرکز اطلاع رسانی مرند نام برد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.