مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین رونمایی از پوستر آیین نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز،‌ این آیین را محملی برای بازتعریف جریان آموزش هنر و بازنگری و تعمیق این جریان در تبریز عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با اشاره به قدمت یکصد ساله‌ی هنرستان میرک و پروش اساتید بنام کشوری و هنرمندان شاخص و برجسته در این هنرستان، هدف از برگزاری آیین نکوداشت صد سالگی هنرستان میرک را بازتعریف آموزش هنر با تاکید بر پیشینه‌ی  درخشان آن در تبریز عنوان کرد.
وی تاکید کرد: این همایش صرفاً یک همایش گذرا و سطحی نیست، بلکه یک رویداد و پدیده‌ی فرهنگی و هنری است که می‌بایست دامنه‌ی تاثیرات آن در حوزه‌ی آموزش هنر قابل لمس باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با مروری بر تاریخ آموزش هنر، ‌می‌توان مشاهده کرد که در دهه‌های گذشته ابتلاء به  کمیت‌گرایی سبب آسیب‌هایی در کیفیت آموزش هنر شده است، اما در برهه‌ی کنونی دغدغه‌ی ما، کیفیت آموزش و تربیت نسل هنرمندانی توانمند و اثرگذار است.
وی، با تاکید بر لزوم احیای رابطه‌‌ی استاد و شاگردی در نظام سنتی آموزش هنر،‌ تصریح کرد: نگاهی به رابطه‌ی  استاد و شاگرد در نظام معاصر آموزش هنر، می‌تواند خلاءها و مشکلات این حوزه را نمایان سازد؛ چراکه بی‌شک یکی از مهمترین دلایل درخشش هنرها در گذشته همین رابطه‌‌ی بین استاد و شاگرد بوده که نمایانگر جهان‌بینی هنرمندان است و نشان می‌دهد که این نظام بیش از آن که تعلیمی باشد، پرورشی است.
محمدپور تاکید کرد: این نظام آموزشی، در کنار انتقال فنون و مهارتها محلی برای کسب فضایل اخلاقی و تربیتی نیز بود و این امر موجبات تعالی هنر و هنرمند را فراهم می‌آورد.
وی تاکید کرد: آموزش صرفا در جهت ‌تولید اثر هنری نیست بلکه تحلیل و درک مفهوم هنر و هدایت جریان هنر در جهت زایندگی و پویایی و تکوین شخصیت و جایگاه انسانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ همچنین با اشاره به اینکه هنرستان‌ها به عنوان یک مرکز علمی و کاربردی تلقی می‌شوند، گفت:  امیدواریم آموزش و پرورش و دانشگاههای هنری با حضور و هم‌افزایی در کنار یکدیگر در این رویداد، نقش بی‌بدیلی در تعالی فرهنگ و هنر استان ایفا نمایند.
در این آیین پوستر آیین نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریزرونمایی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.