مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبنای اقتصاد ما باید یک اقتصاد رقابتی بوده و بر اساس یک برنامه‌ریزی علمی شکل بگیرد و اقتصاد غیررقابتی که مزیت ملی را دنبال نکند، محکوم به شکست است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین کمالی در جمع  نمایندگان کارفرمایان، کارگران و تعاون گران در تبریز اظهار کرد:  متاسفانه درآمد حاصل از نفت  به درستی توزیع نشده است؛ چراکه حاصل آن اکنون چیزی جز وجود واحدهایی که به صورت غیراقتصادی در صنعت و کشاورزی فعالیت دارند، نیست.
وی افزود: از سرمایه گذاری دو هزار میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت طی 70 سال گذشته اکنون حداقل بیش از 50 هزار دلار به دست می‌آید؛ ولی اگر تمام کشور را جمع کنیم حاصل رقم بسیار  پایینی از این سرمایه گذاری است.
کمالی با اشاره به مسائلی که از سوی  نمایندگان کارگر، کارفرما و تعاونگران در این جلسه مطرح شد گفت: اقتصاد ما اکنون طوری است که در آن نه کارفرما، نه کارگر و نه دولت هیچ کدام راضی نیستند.
وی افزود: در وضعیت فعلی کارفرما نگران مشکلات ناشی از وام بانکی، تامین مواد اولیه و فروش کالا و ... است؛ کارگر نیز نگران امنیت شغلی و عدم تکافوی هزینه‌های زندگی بوده و دولت هم نمی تواند از این واحدها مالیات درست اخذ کند.
کمالی عمده  مشکلات ناشی در این حوزه  ناشی از غیرعلمی بودن برنامه ها دانست و گفت: ما نتوانسته ایم از دانش روز دنیا به طور درستی بهره بگیریم و خود را با پیشرفت‌های جهان همگام کنیم.
وی افزود: باید اقتصادی در کشور شکل بگیرد که هر سه بخش از شرکای اجتماعی بتوانند از آن رضایت داشته باشند.
مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقتصادی که در کشور شکل گرفته اقتصادی  رانتی بوده که سود مبنای  آن  را تعیین نمی کند و کاملا وابسته به فروش نفت است.
مشاور عالی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  بخش مهمی از مشکلات موجود در حوزه روابط کار را ناشی از بد اجرا کردن قانون عنوان کرد و گفت: ما در حوزه کار، قانون خوبی داریم؛ ولی قانون به درستی اجرا نشده است.
کمالی، قانون سخت وزیان آور  را نمونه‌ای در این زمینه ذکر کرد و گفت: قانون ما اشکالی نداشته و از آیین نامه‌های جامعی برخوردار است؛ ولی وقتی در اجرای قانون دخالت می کنیم با مشکل مواجه می شویم.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.