نهمین دوره جشنواره گل محمدی شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی از پنجشنبه- ۱۳ تیرماه- در روستای هدف گردشگری عنصرود برگزار می‌شود.

بابک رضی‌منش در گفت‌وگو با ایلنا درباره برگزاری جشنواره گل محمدی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت‌های جدید جهت توسعه سرمایه گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری و نهایتاً اشتغالزایی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره گل محمدی کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های کمی و کیفی منطقه در دو حوزه کشاورزی و گردشگری ارتقا یابد و زمینه برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در این حوزه فراهم شود.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های گذشته ابراز کرد: هدف ما برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره در سال جاری است چرا که مقدمات ثبت ملی این جشنواره فراهم شده و در حال برنامه‌ریزی برای ثبت ملی این جشنواره هستیم.

photo_2019-07-02_13-39-11

رضی‌منش دیگر اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و خاطرنشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران با مزیت‌های اقتصادی منطقه، تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل نیاز آبی کمتر و امکان کشت در شیب‌های تند، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی و استقرار تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری سنتی از دیگر اهداف مهم جشنواره گل محمدی است.

وی در پایان این جشنواره را جشنواره‌ای شهرستانی دانست و گفت: با توجه به این که این جشنواره دو محور اصلی اقتصاد شهرستان یعنی گردشگری و کشاورزی را در بر می‌گیرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن مشارکت خواهند داشت.

  نهمین دوره جشنواره شهرستانی گل محمدی ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در روستای گردشگری عنصرود برگزار می‌شود و علاوه بر  تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، هنری و صنایع دستی نیز در آن برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.