رییس دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: طراحان صنعتی باید در این کشور برای پویایی و گردش صنعت و احیای هویت ملی گام‌های مستحکمی بردارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، احد شاه حسینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی طراحی صنعتی با بیان اینکه این مناسبت، روز ویژه‌ای برای اساتید و دانشجویان این رشته است، اظهار کرد: روز طراحی صنعتی، هویت شغلی کسانی محسوب می‌شود که به طور حرفه‌ای به عنوان طراح مشغول به کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: علم طراحی صنعتی اقتباسی از پایه‌گذاران این علم بوده و ما باید این علم را با هویت خودمان عجین کنیم.
شاه حسینی با اشاره به شعار روز جهانی طراحی صنعتی مبنی بر "مسولیت‌پذیری در قبال تولید و مصرف" گفت: وظیفه انسانی ما است که در قبال تولیدات صنعتی هم احساس مسئولیت کنیم و به عنوان طراح و هنرمند مخاطبمان را در تولید در نظر بگیریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است شعار امسال بتواند سرمشقی برای اقدامات ما در حال و آینده باشد و بتوانیم به وظیفه اجتماعی و حرفه‌ای خودمان عمل کنیم.
میثم خداشناس، عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: همزمان با روز جهانی طراحی صنعتی، مدرسه هنری باوهاوس نیز 100 ساله شد، این مدرسه با هدف ایجاد زیبایی شناسی، ایجاد هنر مدرن، بیان هنری جدید و متناسب با تکنولوژی تشکیل شد.
وی با اشاره به ساختار خاص این مدرسه تاکید کرد: ساختار این مدرسه بر اساس عملکردها بوده و تزیین در ساختمان آن به حداقل رسیده است.
وی با تاکید بر نقش مدرسه باوهاوس در ایجاد سیستم آموزشی نوین هنری اظهار کرد: سیستم جدید آموزشی این مدرسه ترکیبی از کارگاه‌های عملکردی و آموزش زیبا شناسی، سبک معماری مدرن و کارکردی کردن زیبایی شناسی است.
خداشناس گفت: تعدادی از هنرمندان معروف قرن بیستم مانند پله کله، واسیلی کاندینسکی، موهولی، ناگی و یوهانس ایتن در این مدرسه تدریس می‌کردند.
وی متذکر شد: این مدرسه بعدها به دسایو و سپس در سال 1932 به برلین منتقل و با تشکیل جمهوری اعتلاف وایمار ایجاد و با روی کار آمدن نازی‌ها تعطیل شد.
وی تاکید کرد: در این مدرسه نگاه‌ها بین‌المللی بود؛ در حالی که حزب نازی تمایل به نگاهی ملی گرایانه‌تر داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در پایان خاطر نشان کرد: باید یاد بگیریم در قبال جامعه مسئول باشیم.
مراسم گرامیداشت روز جهانی طراحی صنعتی در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار و از دانشجویان ممتاز این رشته تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.