کاردیولوژیست دپارتمان قلب کوشویولو ترکیه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: با شناختی که از توانمندی متخصصان ایرانی دارم، آن‌ها سد تحریم‌های ناعادلانه امریکا در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی را خواهند شکست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، پروفسور جهانگیر کایماز در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی در تبریز اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته بر اثر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دو حوزه مهم اقتصادی و دارویی، ایران در تنگنا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به توان علمی و تلاش‌های متخصصان ایرانی باور دارم ایران در مقابل این ناعدالتی‌ها خواهد ایستاد و روز به روز با تکیه بر توان داخلی در عرصه‌های پزشکی پیشرفت‌های خوبی خواهد داشت.
وی با اشاره به توان تولید داروهای خاص بیماران ریوی در داخل ایران افزود: با وجود اینکه کپی برداری از داروهای اختصاصی این بیماری‌ها بسیار سخت است، امروز شاهد هستیم که متخصصان ایرانی توانسته‌اند داروها را در داخل کشور تولید کنند.
کایماز گفت: برخی از داروهای خارجی که هنوز در کشور ترکیه رونمایی نشده، سال‌هاست که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و نکته قابل تامل، تولید برخی از داروهای مهم در داخل کشور ایران است.
وی، تعاملات علمی بین متخصصان بیماری،های عروقی ریوی ترکیه و ایران را از نتایج برگزاری دو دوره گذشته این کنگره دانست و افزود: در طول پنج سال گذشته شاهد ارتقاء کمی و کیفی کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق ریوی در تبریز هستیم و امسال به همراه چهار تن دیگر از همکارانم از کشور ترکیه در این کنگره حضور یافتیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر علمی و تخصصی با متخصصان کشور ایران در این حوزه باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت متخصصان ایرانی در زمینه بیماری‌های عروق ریوی متذکر شد: پزشکان ایرانی نام آور بسیاری در این عرصه فعال هستند که از آن جمله می‌توان به پروفسور رشیدی اشاره کرد که در سطح جهان حرف برای گفتن دارند و در کنگره‌های جهانی جزو سخنرانان اصلی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.