معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: آماده آموزش و توانمندسازی زنان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی در زمینه‌های آموزش خلاقیت، هنر و صنایع دستی هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که میزبان چنین رویدادی است، هنر، صنایع دستی و خلاقیت مستقیما با فرهنگ، اقتصاد و اشتغال ما پیوند دارد و می‌تواند به پیوندهای بیشتر بین کشورهای اسلامی کمک کند و توانمندی زنان در این زمینه نقش محوری دارد.
وی افزود: بیش از 75 درصد از صنایع دستی در کشورمان توسط زنان تولید می‌شود و قطعا در سایر کشورها هم مشابه این امر صادق است، امیدواریم این روند استمرار یابد و بتوانیم شاهد استمرار آموزش‌ها و برگزاری این نمایشگاه‌ها باشیم.
وی ادامه داد: کشور ایران بیش از 40 سال است که حافظ هنر، هویت ایرانی و ارزش‌های اسلامی است؛ به طوریکه 80 درصد از فرش‌های دست بافت جهان در این کشور تولید می‌شود که بهترین‌شان در تبریز پیدا می‌شود.
ابتکار با تاکید بر نقش زنان ایرانی در حفظ هویت ایرانی، گفت: زنان ایرانی نقش مهمی در اقتصاد و بخش‌های کشاوری، فناوری‌های نوین و علوم مختلف ایفا می‌کنند، همچنین بخش زیادی از تاریخ هنر و فرهنگ ما مدیون زنان بوده و هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی تجلی زیبایی خداوند است.
وی در ادامه بیان کرد: افتخار می‌کنیم که هنر دست زنان سیستان و بلوچستان را بر تن کرده‌ام و این تنها یک مثال از کارهای زیبای هنری است.
وی ادامه داد: اول باید به توانمندی‌های خودمان اعتماد داشته باشیم که هنر و صنایع دستی ما را به این اعتماد می‌رساند، خداوند همه ما را از نظر کرامت انسانی، یکسان آفریده است تا مستقل باشیم و هنر، صنایع دستی و پتانسیل‌های اقتصادی در جوامع اسلامی راهی برای نزدیک کردن امت مسلمان به هم است.
معاون رییس حمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان می‌توانند در انتقال پیام صلح، آرامش و درک هنر واقعی به جهانیان موثر باشند، گفت: با زبان هنر و با این ارزش‌های مشترک می‌توانیم دور هم جمع شویم تا با همکاری به توانمندسازی هم کمک کنیم.
وی در ادامه با اشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، تصریح کرد: امروزه ما با تحریم‌های بسیار سخت و جنگ اقتصادی در ایران مواجه هستیم، اما مردم ایران مثل همیشه ایستادگی می‌کنند ما محکم در برابر این فشارها ایستاده و به قدرت خدا ایمان داریم.
وی در پایان بر ضرورت وضع استراتژی‌هایی برای توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
 در این ادامه مراسم، نمایشگاه جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز برای زنان هنرمند جهان اسلام با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افتتاح شد.
 گفتنی است؛ هنرمندانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، مراکش، پاتکستان، ایران، افغانستان، الجزایر، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، سودان، مصر، لبنان، سنگال و اندونزی در این جشنواره حضور داشتند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.