به گزارش ایرنا، این سالن ورزشی در زمینی به مساحت 800 مترمربع درنزدیکی سالن سه هزار نفری علامه امینی سراب احداث شده است .
جهت ساخت این سالن ورزشی و تجهیزات مورد نیاز زورخانه ای افزون بر 20 میلیارد ریال توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هزینه شده است .
یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در آئین گشایش این زورخانه از افرادی چون پهلوان حسین و پهلوان عبادالله به عنوان نام آوران و پهلوانان سرابی نام برد و گفت: ‌ورزش پهلوانی و زورخانه ای به عنوان قدیمی ترین ورزش بدنسازی دنیا و میراث فرهنگی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است که این موضوع مایه افتخار ملت ایران است.
وی با بیان اینکه این ورزش، غیرت و مردانگی را ترویج می‌کند، گفت: ورزشکاران این رشته همواره از ضعفا و مستمندان دستگیری کرده اند و الگوی آنان امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است.
وی گفت: امیدوارم این ورزش علاوه بر ترویج روح پهلوانی، سلامتی و تندرستی را نیز در جامعه اشاعه دهد.
داوودی از مسوولان ورزش استان خواست در خصوص اماکن ورزشی روستاهای شهرستان سراب نیز توجه خاصی داشته و نسبت به احداث سالن ورزشی در روستاهای پرجمعیت شهرستان اقدام کنند.
ثقفی فرماندار شهرستان سراب هم گفت: توسعه اماکن ورزشی موجب افزایش نشاط اجتماعی است و نشاط اجتماعی مایه حیات و دوام و قوام هر جامعه ای است.
وی افزود:با استفاده از ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد، خانواده ها، بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار می‌توان نشاط اجتماعی را جاری کرد.
ثقفی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با در نظر داشتن کلیه کمبودهای مالی فعلی کشور، با ظرفیت تمام نسبت به ورزش کشور توجه ویژه ای داشته است.
حاج محمدی رئیس اداره توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه سراب مهد پهلوانان نامی کشور است، گفت: جای آن بود که زورخانه ای در این شهر احداث شود .
وی از تمام ورزشکاران این شهرستان خواست دست در دست هم داده و نسبت به تثبیت جایگاه ورزش زورخانه ای تلاش کنند.
در ادامه این آئین، حرکات ورزش پهلوانی و زورخانه ای توسط ورزشکاران هیات استان اجرا شد.
همچنین از پدر شهید والامقام یوسف پیرایش، اعضای دفتر فنی و مهندسی اداره کل استان و پیمانکار این پروژه تجلیل و به رسم یادبود تندیس ویژه‌ هیات پهلوانی و ورزش‌های زورخانه ای به داوودی نماینده مردم سراب و رهیف رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراب اهدا شد.
در حاشیه مراسم همچنین از کریم عباسقلی پور رئیس سابق اداره ورزش و جوانان سراب به پاس سالها تلاش در زمینه پیشرفت ورزش و حوزه جوانان این شهرستان با اهدای لوح یادبودی با امضای مدیرکل ورزش و جوانان استان و هدایایی از سوی هیاتهای ورزشی شهرستان سراب تجلیل شد.
7224/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.