حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در آیین افتتاح دوره های هم افزایی و هم اندیشی مساجد با عنوان طرح شهید بهنام محمدی با بیان اینکه این طرح می تواند وحدت و مودت و برادری را تقویت کند، افزود: افزایش فعالیت های دینی، بصیرت سیاسی و اعتقادی باید از اهداف اصلی این طرح باشد.
وی بر نقش آفرینی تشکل های فعال در مساجد در جهت تقویت محورهای وحدت آفرین تاکید کرد و اظهار داشت: با اجتناب از سختگیری های بی مورد برای جوانان شرایطی را فراهم کنیم که رویش های بیشتری را در مسیر انقلاب شاهد باشیم.
حجت الاسلام آل هاشم مساجد را پایگاه مقابله تهدیدات دشمنان علیه جوانان خواند و یادآوری کرد: مساجد نقش تربیتی و آموزشی در عرصه های اعتقادی و سیاسی دارند و پایگاهی برای مقابله با تهدیدات دشمنان علیه جوانان مرز و بوم اسلامی هستند.
وی با اشاره به نقش تربیتی مساجد در محلات مختلف، گفت: مساجد باید تشکلی برای تکریم خانواده های شهدا، خانواده های موفق در محدوده مسجد و جوانان نخبه در عرصه های مختلف باشد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: خانه های خدا با جذب حداکثری جوانان نمونه و نخبه علمی می توانند در کنار آموخته های علمی و دانشگاهی آنها، اعتقادات دینی و مذهبی آنها را هم تقویت کنند.
وی به تحریم های ظالمانه اقتصادی و تهدید های فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان ما به هیچ عنوان نمی توانند با جنگ نظامی علیه مردم ایران جسارتی داشته باشند.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: در این برهه از تاریخ که دشمن در قالب جنگ نرم آرام و بی صدا در تلاش است جوانان را از مسیر اسلام و انقلاب منحرف کند، باید دست در دست هم کارهایی انجام دهیم که آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم تا جوانان از خطر تهدید دشمنان نجات یابند.
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.