به گزارش ایرنا، غلامرضا باقری دیزج روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز یکی از راهکارهای جایگزین برای مقابله با طرح های تحریمی است و با توجه به اینکه جایگزین تولید نفت کوره می باشد، یک طرح دوستدار زیست محیط به حساب می آید.
وی گفت: این واحد با رعایت کامل اصول و قوانین و پس از انجام کنترل ها و بازدیدهای کارشناسی لازم، مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح استانی و کشوری را اخذ و به هیچ عنوان آلایندگی ندارد و تمام مطالب ارائه شده در خصوص آلایندگی این واحد غیر واقعی و غیر کارشناسی است.
باقری تاکید کرد: واحد قیر سازی پالایشگاه تبریز هم توجیه زیست محیطی و هم توجیه امنیتی و هم توجیه فنی و اقتصادی دارد.
وی اظهارداشت: باعث تاسف است که این همه فعالیت پالایشگاه با تولید چندین محصول استراتژیک و با ارزش افزوده، اعم از بنزین و گازوئیل یورو 5 و سوخت هواپیمایی که در این شرایط تحریم برای استان و کشور همچون تکیه گاهی برای ملت در مقابل تحریم های استکبار عمل کرده است، بدین گونه متهم به آلایندگی شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت 2 سال متوالی موفق به کسب رتبه اول زیست محیطی در میان پالایشگاه های کشور شده که گواهی بر اهتمام جدی و واقعی این شرکت در صیانت از محیط زیست و حرکت در مسیر توسعه پایدار است.
وی یادآوری کرد: این شرکت طبق چشم انداز ترسیمی 'پیشرو پالایشگاه های خاورمیانه با اعتبار جهانی' و استراتژی ' بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تاکید بر ارزش آفرینی و مسئولیتهای اجتماعی' فعالیت می کند.
باقری گفت: در راستای صیانت از اعتبار و برند شرکت پرافتخار پالایش نفت تبریز، آماده ارائه هرگونه گزارش مستند و بازدید هر مقام ذیصلاح از پالایشگاه در راستای حفظ حقوق اجتماعی و اقتصادی سهامداران هستیم.
به گزارش ایرنا، مراحل اجرایی پالایشگاه تبریز از سال ۱۳۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تأمین می‌شود. شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی است.
بنزین یورو 4 ، گاز مایع، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، بنزن، گوگرد و قیر از عمده تولیدات این پالایشگاه است.
تا تیر ماه 1390 شمسی 77 درصد پالایشگاه تبریز به بخش خصوصی واگذار شده بود.
6120/518
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.