به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز شنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان مرند، با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه، تغییر نگرش لازم است، اظهار داشت: در کل دنیا مفهومی به نام سیستم وجود دارد که روش مدیریت برای کارآمدی با دقت بالاتر است و سیستم هر کشوری موثرتر باشد، آن کشور توسعه یافته تر است.
وی افزود: ما باید به موضوع تربیت نیز نگرش سیستمی داشته باشیم، زیرا که این نوع نگرش می تواند نسل را سامان داده و تربیت کند.
فرماندار مرند تاکید کرد: مدیران مدارس نیز باید نگرش جامع را به نسل کنونی و دانش آموزان انتقال داده و منافع جمعی و کلان را مورد توجه قرار دهند.
گرشاسبی ابراز داشت: تربیت در مدارس باید به نحوی باشد که دانش آموزان، اهل محاسبه بوده و نگاه اقتصادی و جامع به موضوعات داشته باشند.
وی به ضرورت توجه به مدیریت افقی اشاره کرد و افزود: با مدیریت افقی شکوفایی خلاقیت ها، انسان ها را به سمت هم افزایی سوق داده و موجب توسعه می شود.
گرشاسبی تولید فکر و اندیشه در مرند را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اجرای اندیشه ها، حلقه مفقوده در شهر است که تربیت درست و باهم بودن نخبگان فکری و ابزاری می تواند این نقص را از بین ببرد.
وی تاکید کرد: مدیران ما باید بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری، هماهنگ کننده باشند و آن تنها با تربیت نیروی انسانی مفید برای آینده و ایجاد ظرفیت آن میسر می شود.
گرشاسبی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل با علاقه، گفت: با توجه به اینکه دشمن با رفتارهای مختلف، قصد گرفتن نسل از ما و ایجاد گسست در جامعه را دارد، باید نسلی را تربیت کنیم که خلاق و ایده پرداز باشد.
وی با تاکید بر عدم ورود مدیران به موضوع انتخابات اظهار داشت: مدیران مدارس به برگزاری پرشور انتخابات کمک کنند و در برابر دشمنی که به هیچ توافقی پایبند نیست متحد باشند.
امام جمعه مرند نیز گفت: مدیران مدارس کار تربیت و آموزش انسان هایی در تراز بندگی خداوند را بر عهده دارند و این مسوولیت خطیری است که باید مواظب کوچک ترین لغزش و غفلت در آن بود.
حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: تنظیم و ساماندهی مسائل تعلیم و تربیت نیز در اختیار مدیران مدارس است از این رو باید مراقب خدشه دار شدن حیثیت آن باشند.
وی ادامه داد: امروز اولین عامل تحول در جامعه، مسائل فرهنگی و تعلیم و تربیت است و مدیران در این خصوص باید بیشتر تلاش کنند.
حجت الاسلام نعمت زاده کار اصلی آموزش و پرورش را تربیت انسان دانست و گفت: برای ساختن آینده ای بهتر و تربیت نیروهای مفید برای سپردن مسوولیت ها، انسان هر قدر به خدا نزدیک تر باشد مفیدتر خواهد بود.
امام جمعه مرند یادآوری کرد: اینکه دشمن در سال های گذشته نتوانسته به اهداف خود برسد بخاطر تلاش و زحمت مدیران ما در مسائل فرهنگی است.
مدیر آموزش و پرورش مرند نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه مسوولیت هر اتفاقی در داخل مدرسه با مدیر آن مجموعه است، مدیران باید از کوچک ترین غفلتی که موجب زیر سوال رفتن منطقه، استان و حتی کشور می شود خودداری کنند.
اباذر کاظمی با اشاره به رتبه 4 ستاد اسکان فرهنگیان مرند در پذیرش مسافرین نوروزی در سطح استان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان مرند بیش از یک میلیارد و 300میلیون ریال به سیل زدگان خوزستانی کمک کردند.
وی گفت: امسال آموزش و پرورش شهرستان مرند برای پنجمین بار با 52 مقام با اقتدار بر سکوی اول مسابقات قرآن، عترت و نماز آذربایجان شرقی ایستاد.
مدیر آموزش و پرورش مرند افزود: برگزاری فعالیت های تابستانی در مدارس و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های مهم ما در سال جاری است.
/3071/9916/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.