معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی آخرین وضعیت پروژه‌های آزاد راه «تبریز - بازرگان»، خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» و بزرگراه «تبریز - اهر» را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در نشست خبری در خصوص پروژه آزادراه «تبریز - بازرگان» اظهار کرد: طول این پروژه ۲۵۰ کیلومتر بوده که قرارداد ۶۳ کیلومتر آن از استان آذربایجان شرقی به صورت سهم ۶۵ درصدی بخش خصوصی و سهم ۳۵ درصدی بخش دولتی منعقد شده و تقریبا در استان آذربایجان غربی هم به همین شکل قرارداد پروژه منعقد شده است. حدود ۱۳۰ کیلومتر از پروژه نیز در حال انتخاب پیمانکار هست.
وی ادامه داد: مقرر شده به منظور کاهش ترافیک شهر صوفیان، ابتدا پروژه را از تقاطع دیزل آباد تبریز به جاده صوفیان و سپس در فاز بعدی به نزدیکی پلیس راه مرند وصل کنیم.
رحمتی در خصوص پیشرفت پروژه نیز افزود: قرار بر این است که آزادسازی جاده را تا پایان سال انجام دهیم که بخشی از تملکات انجام شده و کارهای آن در حال اجراست و می‌خواهیم ۳۷ کیلومتر از پروژه را امسال زیرسازی کنیم.
وی در خصوص پروژه خط آهن «میانه - بستان‌آباد - تبریز » گفت: بهره‌برداری از پروژه خط آهن میانه - بستان‌آباد بارها وعده داده شده که تاکنون محقق نشده است. بر اساس پیش‌بینی انجام شده تلاشمان برای بهره‌برداری از این خط آهن تا ایستگاه بستان آباد در هفته دولت امسال است.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ایستگاه باسمنج به دپوی بار تبدیل می‌شود و دو ایستگاه خاوران و ترمینال مرکزی تبریز نیز در نقشه پیش‌بینی شده است که ادامه‌ی این پروژه از ترمینال مرکزی  به خط دو مترو متصل خواهد شد. 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه قطار میانه - تبریز تا ایستگاه تبریز در سال آینده امکان‌پذیر است.
وی در رابطه با روند پیشرفت پروژه بزرگراه «تبریز - اهر» مطرح کرد: سال گذشته ۲۲ کیلومتر از این پروژه افتتاح شده، هفت کیلومتر از پروژه تا یک ماه آینده آسفالت می‌شود و به شرط تامین مالی، ۱۳ کیلومتر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
رحمتی با اشاره به آتش‌سوزی رخ داده در بازار تبریز، گفت: باتوجه به نوع کارکرد بازار در گذشته، مخاطرات متوجه بازار نبود که باتوجه به اینکه برخی از مشاغل کارایی خود را از دست دادند، کم کم از برخی مغازه‌ها به عنوان محل دپوی کالا استفاده شد که خطر آفرین است.
وی ادامه داد: برخی مشاغل از قبیل تولید کفش و فروش لوازم بهداشتی نیز خطر آتش‌سوزی در بازار را بیشتر می‌کند و ما نیز ساز و کاری برای تعیین نوع شغل در بازار نداریم و از طرفی نبود سیستم لوله‌کشی گاز نیز خطراتی را به‌دنبال دارد که برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص احتمال قطعی برق در فصل تابستان، گفت: پارسال به دلیل کاهش تولیدات برق در سدهای کشور حدود هفت هزار مگاوات برق تولیدی کاهش یافت.  اماسل نیز باتوجه به پیک مصرف، احتمال قطعی برق وجود دارد. از طرفی موضوع برق استانی نبوده و شبکه‌ی‌ برق، کشوری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.