به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در بازدید از طرح های عمرانی مراغه افزود: این مرکز با تامین اعتبار مورد نیاز پس از گذشت بیش از هفت سال رکود در مسیر تکمیل و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همچنین طرح های نیمه تمام و در دست ساخت این شهرستان که راکد مانده با تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز به زودی از سرگرفته یا آغاز می شود.
رحمتی اضافه کرد: در این راستا، برنامه ریزی برای تامین اعتبار لازم برای تکمیل مرکز تحقیقات فسیل شناسی، اصلاح شبکه و احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و توسعه تصفیه خانه آب و نیز احداث پل های آسیب دیده و در دست ساخت و لایروبی رودخانه ها انجام می شود.
فرماندار مراغه نیز از اجرای 15 طرح عمرانی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبرداد و گفت: برای اجرا یا تکمیل این طرح ها در مجموع به بیش از 172.4 میلیارد تومان اعتبار است.
حمید شکری افزود: مرکز تحقیقات فسیل شناسی این شهرستان با حدود هشت هزار متر مربع زیربنا و 48 درصد پیشرف فیزیکی نیازمند بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش روستایی نیز طرح احداث پل آشان به 600 میلیون تومان و بهسازی مسیر روستایی آشان یایشهری به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: ایمن سازی منازل مسکونی روستای آشان با توجه به ریزش سنگ و صخره های مشرف به این روستا نیز از طرح های در دست اجرا در این شهرستان است.
شکری گفت: پل خداجو نیز با وجود رکود چندین ساله، از سرگرفته شده و هم اکنون برای تکمیل نیازمند بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار است.
وی افزود: پل و احداث مسیر روستای خطب به عنوان پل ارتباطی هفت روستا و 6 هزار روستایی با 45 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.
وی ادامه داد: طرح احداث پل روستای کرمجوان نیز به 500 میلیون تومان و نیز پل زیرگذر راه آهن در روستای کهجوق نیز به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز، فاز دوم بیمارستان سینا با زیربنای بیش از 6 هزار و 500 مترمربع در دو بخش آموزشی و اورژانس نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی است.
فرماندار مراغه گفت: باتوجه به نیاز شهری، مدول دوم تصفیه خانه آب به پنج میلیارد تومان، مخزن 10 هزار مترمکعبی آب به 10 میلیارد تومان و نیز مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب نیز برای احداث به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
شکری افزود: ساماندهی رودخانه های شهرستان نیز در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از سیل، به طول 110 کیلومتر نیازمند 22 میلیارد تومان و نیز ساماندهی آب های سطحی شهری نیز به 10 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
وی اضافه کرد: همچنین طرح کنارگذر جنوبی مراغه نیز به عنوان ضرورتی حیاتی و ترافیکی منطقه، برای احداث نیاز به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار دارد.
به گزارش ایرنا، در این بازدید معاون عمرانی استاندار به همراه مسئولان شهرستان از طرح های در دست اجرای شهری و روستایی این شهرستان بازدید کردند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.