به گزارش روز دوشنبه ایرنا،این طرح ها شامل مرحله جدید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز به وسعت 13 هزار و 500 مترمربع و ظرفیت پذیرش 500 دانشجو، با بیش از 70 میلیارد ریال است.
همچنین امروز در شهرستان اهر طرح هایی همانند زیرسازی و آسفالت معابر روستای مصطفی چایی، پنج اقامتگاه بوم گردی، هفت طرح مخابراتی و همچنین مجتمع رفاهی - خدماتی بین راهی در جاده اهر – مشگین شهر در مجموع با هزینه کرد 144 میلیارد ریال افتتاح شد.
20 طرح عمرانی شامل 15 طرح عمران روستایی در بخش سراجو و پنج طرح برق رسانی شهری و روستایی در شهرستان مراغه با اعتبار 65 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
6 طرح عمرانی، خدماتی از جمله پاسگاه انتظامی قلعه چای، شبکه انتقال آب به شهرعجب شیر، خط انتقال آب به روستای مهماندار، کتابخانه پادگان شهید برخورداری و دیوار سنگی حائل در روستای بوکت امروز در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح ها 64 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
آسفالت ریزی محور ورزقان - جاجان به طول 15 کیلومتر، مدرسه 3 کلاسه روستای دیزج صفرعلی، مرکز پرورش ماهی روستای چایکندی خیرالدین با تولید سالانه 10 تن ماهی قزل آلا و واحد پرورش قارچ روستای اویلق با تولید سالانه 50 تن از جمله طرح هایی بود که امروز در شهرستان ورزقان افتتاح شد.
این طرح ها با اعتبار 36 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا شده است.
چهار طرح عمرانی، خدماتی شامل ساختمان پست بانک، احداث و بهسازی نهرهای عمومی کشاورزی روستاهای نادینلو، قشلاق گوگان و دستجرد گوگان و همچنین اجرای آسفالت خیابان راه آهن روستای دستجرد گوگان با بیش از 32 میلیارد ریال در شهرستان آذرشهر به بهره برداری رسید.
بهره برداری از 20 طرح برق رسانی در 16 روستا و شهرهای نظرکهریزی و هشترود آغاز شد.
سیستم روشنایی معابر روستاهای نظرکهریزی و برق رسانی و اصلاح شبکه 400 ولت روستاهای هشترود و نظرکهریزی از جمله این طرح هاست که با 26 میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.
همچنین دو مدرسه خیر ساز در روستاهای سهریق و اصلان بیگلو، 10 مسکن مددجویی در هفت روستا، شن ریزی راه روستای باللی بگلو، تصفیه خانه فاضلاب روستای عربشاه خان، آب رسانی به روستای چایکندی، بهسازی و اجرای کانال سنگی روستای سهریق و طرح هادی چند روستا، با اعتبار 23 میلیارد و 850 میلیون ریال در شهرستان کلیبر به بهره برداری رسید.
طرح های عمرانی شهرستان سراب شامل چاه های تامین آب آشامیدنی شهرهای مهربان و شربیان و مخزن آب آشامیدنی شهر دوزدوزان در مجموع با اعتبار حدود 17 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
شبکه آبرسانی به روستای تیل از توابع بخش تسوج در شهرستان شبستر هم با اعتبار بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون ریال امروز به بهره برداری رسید.
علاوه بر این بهره برداری از دو خانه محروم در روستای غلمانسرا، آسفالت معابر روستاهای چهرگان، تیل، هفت چشمه و قره تپه، سیستم آبیاری نوین برای 60 بهره بردار روستای قره تپه و خانه ورزش روستای هفت چشمه در شهرستان شبستر آغاز شد.
سه طرح شامل آبرسانی به روستای بابا کلک و 2 کارگاه مبل و مصنوعات چوبی در روستای آروق با اشتغال زایی برای 10 نفر با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در شهرستان ملکان افتتاح شد.
بهره برداری از پنج طرح عمرانی شامل دیوارچینی و سنگ فرش معابر روستای زاویه، آسفالت معابر روستاهای ارسی و داران، چمن مصنوعی ورزشگاه هادیشهر و سیستم خودکار مشاهده اوضاع جوی اداره هواشناسی جلفا با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در شهرستان جلفا آغاز شد.
یک باب مدرسه 12 کلاسه پسرانه در فاز سه شهر جدید سهند با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
در بستان آباد هم یک مجموعه ورزشی به مساحت 550 متر مربع و همچنین کتابخانه مسجد اعظم امیرالمومنین این شهر در مجموع با هزینه بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
بهره برداری از طرح های عمرانی در بخش شادیان شهرستان چاراویماق شامل احداث دیوارحائل 255متری روستای اورتاسو، زیرسازی آسفالت 6 روستا، 14 واحد مسکونی روستایی برای خانواده های دارای یک و 2 معلول در روستاهای شادیان و همچنین 2 پارک در روستاهای اورتاسو و قاج خان کندی آغاز شد.
سه طرح بهزیستی شامل مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، موسسه آوای سلامت و پایگاه دائمی غربالگری بینایی کودکان با اشتغالزایی برای 10 نفر در شهرستان هریس به بهره برداری رسید.
چهار طرح شامل اصلاح خطوط 20 کیلو ولت هوایی میدان معلم و خیابان کشاورزان، اصلاح رینگ فیدرهای 7 و 8 و برق رسانی به ایستگاه پمپاژ فاضلاب جارچلار و پست هوایی هنرستان صنعتی بناب، از جمله طرح های افتتاح شده در شهرستان بناب است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.