فرماندار هشترود گفت: معادن سنگ موجود در منطقه به نام هشترود و به کام اصفهان است؛ در این منطقه کارخانجات فرآوری سنگ وجود ندارد و سنگ های اکتشافی با ماشین آلات سنگین به اصفهان برده می‌شوند و سهم هشترود از داشتن چنین معادنی، خرابی جاده هاست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امین امینیان در جلسه شورای اداری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مبلغ 130 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت قطعه پنج آزاد راه هشترود به مراغه اختصاص داده شده و کار ساخت این قطعه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال انجام است.
وی افزود: تمامی ادارات و دستگاه‌ها موظف هستند از سرمایه گذار حمایت کنند و اگر کسی از مسئولان ادارات مانع حضور سرمایه گذار در منطقه شود و سرمایه گذار را در پیچ و خم ادارات معطل کند برکنار خواهد شد.
وی از کلنگ زنی بزرگ ترین گلخانه منطقه که مربوط به گیاهان دارویی است خبر داد و اظهار کرد: شهرستان هشترود در بخش کشاورزی، شیلات و معدن حرفی برای گفتن دارد و تا دو ماه آینده معدن مس قاضی کندی به بهره برداری خواهد رسید.
امینیان اضافه کرد: برای ریشه کن کردن مشکلات در هشترود باید ادارات و مردم دست به دست هم دهند و با رونق تولید، بیکاری و فقر را که هر دو عامل به وجود آمدن بسیاری از آسیب های اجتماعی است ریشه کن کنند و منطقه را به سوی آبادانی سوق دهند.
وی گفت: 32 کیلومتر از آزاد راه هشترود به مراغه در سالجاری افتتاح و برای تردد وسائط نقلیه در اختیار ناوگان عمومی قرار داده خواهد شد.
معاون فرماندار نیز در این جلسه از کسب رتبه اول کشوری شهرستان هشترود در اینترنت پر سرعت و رتبه اول استان در کشف و ضبط قاچاق کالا خبر داد.
اکبر انبارته اضافه کرد: چهره نازیبای شهر چشم هر بیننده ای را اذیت می کند و ورودی‌های شهر به علت بی توجهی شهرداری آزار دهنده است.
وی خاطر نشان کرد: نظارت دقیق بر توزیع کالاهای اساسی از طرف اداره صنعت و معدن، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی توسط عشایر و ایلات وارداتی از خواسته های مردم و فرمانداری است.
وی از بی توجهی شهرداری به حفاری های مختلف در اکثر نقاط شهری انتقاد کرد و گفت: بی اهمیت جلوه دادن این موضوع از طرف شهرداری مورد قبول فرمانداری نیست چرا که وظیفه این اداره تنظیف و زیبا سازی شهر است.
انبارته اضافه کرد: راه روستایی یساول، ینگه کندی، جیران دره، عین آباد و چندین روستای دیگر نیازمند توجه جدی اداره راه می باشد چرا که؛ مردم این روستاها از لحاظ آمد و شد در اذیت هستند.
وی ادامه داد: مشکلات مخابراتی و مشکلات کمبود آب در 48 روستا مردم منطقه را می آزارد.
جانشین سپاه ناحیه هشترود نیز در این مراسم گفت: مزار شهدای گمنام نیاز به ساماندهی دارد و مسئولان ذیربط نباید در این رابطه کم کاری کنند و باید ارزش گذار خون پاک شهدا باشند.
سرهنگ امیر شاه محمدپور با بیان اینکه ساخت یادمان برای شهدای گمنام نباید به فراموشی سپرده شود ، خاطرنشان کرد:  مسیر مزار شهدای گمنام در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و تذکرات چندین باره به شهرداری در این خصوص کارگر واقع نشده و هیچ اقدامی انجام نگرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه از بسیج عمومی برای ریشه کن کردن فشار خون بالا در سطح منطقه خبر داد.
جواد بابایی گفت: تمامی افراد بالای 30 سال در منطقه هشترود که نزدیک به 30 هزار نفر می‌باشند توسط تیم های پزشکی شبکه بهداشت و درمان از لحاظ فشار خون بالا کنترل می شوند.
وی افزود: متاسفانه 50 درصد از بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود خبر ندارند و به مرور زمان به بیماریهای دیگر دچار می شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.