معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی آتش سوزی اخیر به بازار سنتی و سرپوشیده تبریز خبر داد و گفت: خسارت وارد شده به صاحبان مغازه ها درحال محاسبه است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان در حاشیه بازدید از قسمت‌های سوخته بازار بزرگ تبریز در سرای"ایکی قاپیلی" در جمع خبرنگاران گفت: در برخی از قسمت‌های بازار که از چوب و آهن استفاده شده شاهد خسارت‌های بیشتر و ریزش سقف بودیم ولی در قسمت‌های دیگر که آجر به کار رفته خسارت‌ها کمتر است.

وی با بیان اینکه بازار بزرگ تبریز ۱۰ سال پیش نیز طعمه حریق شده بود، افزود: قسمت‌هایی که در آن سال‌ها مرمت شده بود کمتر آسیب دیده است.

طالبیان با تاکید بر اینکه علت آتش‌سوزی بازار تبریز درحال بررسی است، ادامه داد: آتش‌نشانی قرار است فردا دلیل این آتش‌سوزی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه احیا و مرمت سرای دو دری تنظیم می‌شود، ادامه داد: در این تفاهمنامه وظیفه هر کدام از دستگاه‌ها و ادارات مشخص می‌شود.

طالبیان سپس با اشاره به اینکه ۱۱۳ واحد تجاری در بازار تبریز بر اثر این آتش‌سوزی خسارت دیده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا روند مرمت این قسمت به زودی آغاز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.