به گزارش ایرنا امیرحسین بهداد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این طرح از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه و با حضور 144 گروه ثابت و سیار اجرا می شود.
وی افزود: ناظران و بازرسان بهداشتی در طول سال بر فرآیند تولید و توزیع مواد و فرآورده های خام دامی، از کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی تا قصابی ها و مراکز عرضه نظارت می کنند، اما در برخی مقاطع، نظارت ها تشدید می شود که ماه مبارک رمضان هم از جمله این ایام است.
بهداد گفت: بر این اساس مردم اطمینان خاطر داشته باشند که همه مراکز تولیدی و فروش مواد خام دامی، برای تامین سلامت آنها رصد می شود.
وی هدف از این بازدیدها را نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی، نظارت بر بهداشت فردی و رفع نواقص بهداشتی عنوان کرد و گفت: در طرح تشدید نظارت، فروش گوشت های چرخ کرده فله ای، گوشت های قرمزِ رنگ شده و مرغ های غیربهداشتی، تاریخ گذشته و فاسد که دوباره بسته بندی می شود و از نگاه تیزبین ناظران و بازرسانِ خبره، مخفی نمی ماند، تخلف محسوب شده و با افرادی که مرتکب این تخلفات شوند، با هماهنگی اداره کل دادگستری استان برخورد می شود.
وی از مردم خواست از خرید گوشت های چرخ کرده فله ای و غیربهداشتی، خودداری کرده و سلامت خود و خانواده شان را به خطر نیندازند.
بهداد همچنین به تولید و عرضه کنندگان مواد و فراورده های خام دامی هشدار داد و گفت: موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و سود و منفعتِ خود را با سلامت مردم معاوضه نکنند.
وی گفت: ماه رمضان پارسال در طرح تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، 38 پرونده قضایی تشکیل و حدود 80 تن مواد و فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و فاسد معدوم شد.
مدیر کل دامپزشکی استان همچنین از مردم خواست تا در تهیه فرآورده های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و به تاریخ تولید و بسته بندی آنها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف را با شماره تلفن 1512 به ادارات دامپزشکی در شهرستان ها اطلاع دهند تا توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد پیگیری و در صورت لزوم با متخلفان برخورد قانونی شود.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.