حجت الاسلام فریدون مطهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح فرهنگی و معنوی، روزه داران و میهمانان الهی از برنامه های مختلف این طرح در آستان مقدس امازادگان و مساجد شهرستان بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: این طرح از اول ماه مبارک رمضان در آستان امامزاده سید محمد (ع)، سید ابراهیم (ع) و نیز بیشتر مساجد و حسینیه های این شهرستان تا آخر این ماه مبارک برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری سخنرانی های مذهبی توسط خطیبان و روحانیون، برپایی جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، نمازهای روزانه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در این اماکن مذهبی در راستای این طرح اجرا می شود.
مطهری با اشاره به برگزاری آیین ختم قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: این آیین فرهنگی و معنوی در آستان امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان در حال برگزاری است.
وی افزود: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران از ساعت 15 هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال روزه داران و زائران آستان امامزادگان، این اماکن متبرکه آماده پذیرایی از میهمانان ماه پربرکت رمضان در طرح ضیافت الهی است.
وی افزود: در شب های قدر نیز، ویژه برنامه های مذهبی همراه با عزاداری در رسای مولای متقیان علی (ع) در اماکن مقدس و امامزادگان این شهرستان برگزار می شود.
مطهری اضافه کرد: در طرح ضیافت الهی رمضان در سال گذشته 20 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار این شهرستان شرکت داشتند.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 237 موقوفه دارای رقبه، 377 مسجد، 80 حسینیه و یک هزار و 968 رقبه بوده و با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.