به گزارش ایرنا محمد محمدپور، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند برگزاری این آزمون در گفت و گو با ایرنا افزود: این قرآن ‌آموزان در دو نوبت و در ١٨ حوزه امتحانی استان با یکدیگر رقابت می کنند که 3 هزار و ٥٢١ شرکت کننده خواهر و 2 هزار و ١٥٦ نفر برادر هستند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در مراکز اصلاح و تربیت نیز با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن برگزار می شود، یادآوری کرد: آزمون سراسری قرآن کریم امسال در 3 گروه حفظ قرآن کریم مشتمل بر ٨ رشته، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ٧ رشته و آموزش‌های الکترونیکی در ٣ رشته برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: به تمامی منتخبان به ﻗﯿﺪ ﻗﺮﻋﻪ ﺟﻮاﯾﺰ ﻧﻘﺪی و ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ کنندگان دارای امتیاز بالای ٩٠ در آزمون، ﻟﻮح ﺗﻘﺪﯾﺮ اﻋﻄﺎء می شود.
محمدپور با بیان اینکه نتایج این آزمون از ﻃﺮیق ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ آزﻣﻮن اعلام می شود، ادامه داد: بهﻧﻔﺮاﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب امتیاز ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﭘﺎﯾﺎن دوره اﻋﻄﺎ خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر قرآن آموزان این موسسه ها و مراکز، 312 هزار دانش آموز و 3 هزار و 65 کارمند نیز در آزمون‌ های سراسری قرآن و عترت استان شرکت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این ‌که آزمون مربوط به قرآن ‌آموزان کارمند پیش از این برگزار شده است، اظهار داشت: آزمون مقطع دانش آموزی نیز در رشته‌ حفظ جزء سی ‌ام قرآن از ١٨ تا ٢٣ اسفند برگزار می شود.
محمدپور افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری با همکاری وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.