چهارمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با مشارکت پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی، آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش استان در شهرستان‌های شبستر و مرند  اجرا می شود . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ابراهیم  ایران نژاد،  مجری طرح با اعلام این مطلب در افتتاحیه این طرح افزود : امسال به عنوان چهارمین سال اجرای این طرح و با توجه به لزوم استفاده بهینه از آب در حوزه دریاچه ارومیه محوریت اجرای این طرح حفظ و احیای دریاچه ارومیه خواهد بود . 
وی افزود : مدل آموزشی انتخاب شده در این طرح مدل گلوله برفی است که این مدل بر اساس تجارب اجرای طرح در استان های دیگر و کسب بازخورد مناسب از آنها انتخاب شده است .قشر مخاطب در این طرح نیز  بر اساس زوایای موجود از دیدگاه روان شناسی ، تربیتی و آموزشی انتخاب شده است . 
وی گفت : این طرح در قالب 6 بخش آموزشی ، مشارکتی ، ارتباطی ، رسانه ای ، تشویقی  و ارزیابی اجرا خواهد شد .  محمدی ، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت : امسال میزان بارندگی در سطح استان آذربایجان شرقی نسبت به میانگین بلندمدت 32 درصد افزایش یافته است . 
وی افزود : هم اکنون دریاچه ارومیه 4.7 میلیارد متر مکعب آب دارد که اگر 15 میلیارد مترمکعب آب به این دریاچه وارد شود سطح آن به سطح اکولوژیک خواهد رسید .   وی تعداد چاههای استان را 29400 حلقه ذکر کرد که از این میان تعداد 23000 حلقه آن به صورت غیرمجاز هست . 
وی نقش اول در وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را مربوط به تغییرات اقلیمی و نقش بعدی را الگوی مصرف آب دانست و افزود با اجرای طرحهای داناب به فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف که خواسته رهبر معظم انقلاب هم هست کمک خواهد شد . 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.