معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: هرقدر با امام عصر(عج) انس بگیریم معرفت ما نیز افزایش یافته و امید و پویایی در جامعه حاکم خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مرتضی قربانی در همایش مهدویت که در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تنها شیعیان به موضوع مهدویت معتقد نبوده بلکه اکثر مکاتب ابراهیمی و غیر ابراهیمی از جمله هندو، بودا، زرتشت، یهود و مسیح نیز به اصل انتظار معتقدند . 
وی افزود: آن ها نیز همچون شیعیان معتقدند که روزی امنیت، آزادی، رشد و کمالات انسانی در جهان حاکم خواهد شد . 
 قربانی با بیان اینکه آن ها با وجود معتقد بودن به ظهور منجی، علیه منجی شیعیان توطئه می کنند، گفت: دشمنان شیعیان داستان، فیلم، کتاب و بازی های رایانه ای زیادی علیه منجی ساخته و جریان ها و گروه های متعددی را به کار انداخته اند . 
 وی با بیان این که علائم ظهور در میان ما و سایر مکاتب یکی است، اظهار کرد: آن ها بر این باورند که در آخرالزمان سه چهارم زمین از بدی ها و زشتی ها پر می شود، ما نیز معتقدیم زمین را ظلم و جور فرا خواهد گرفت . 
 معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تفاوت عقاید مکاتب مختلف در خصوص ظهور منجی، گفت: ما شیعیان به وجود منجی در عصر حاضر اعتقاد داریم، در حالی که آن ها معتقدند منجی هنوز به دنیا نیامده است . 
 وی افزود: آن ها معتقدند که منجی در هزاره پایانی حیات انسان ها ظهور خواهد کرد در صورتی که در این شرایط  افرادی که در هزاره میانی هستند از دیدن منجی ناامید خواهند شد، همچنین ما معتقدیم با نارضایتی از وضعیت موجود و تلاش می توان در جهت ظهور منجی قدمی برداریم در حالی که آن ها بر این باورند که کاری در این خصوص نمی توان کرد .     قربانی در خصوص شرایط ظهور اظهار کرد: فتنه های مختلف روز به روز افزایش یافته و این فتنه‌ها با همدلی شیعیان از بین می رود، همچنین دانستن ارزش آخرین حجت است که منجر به ظهور خواهد شد . 
وی تاکید کرد:  شرایط و علائمی برای ظهور  منجی لازم است که یکی از علائم آن خواست عمومی مردم برای ظهور است .     قربانی در پایان خاطر نشان کرد: چهار راهکار عمده دشمنان مهدویت انکار منجی، تحریف، تخریب و جایگزین سازی آن است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.