مسئول هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز با تاکید بر ضرورت مشارکت فعال، موثر و هدفدار در انتخابات نظام پرستاری، گفت: با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری را 9 نفر تشکیل می‌دهند، واجدین شرایط می‌توانند به صورت گروهی یا فردی داوطلب این انتخابات شده و خود را در معرض انتخاب همکاران قرار دهند.
 عبداله صفری‌ در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: پنجمین دوره از انتخابات سازمان نظام پرستاری همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود، اولین هیئت مدیره این سازمان در سال ۸۱ تشکیل شد.
وی افزود: اکنون تعداد هیئت مدیره‌های سازمان نظام پرستاری از ۱۰۰ مورد به بیش از ۱۴۰ مورد رسیده است، در آذربایجان شرقی نیز شش هیات مدیره فعال است.
 وی تاکید کرد: تمامی پرستارانی که سابقه همکاری سه سال یا بیشتر داشته و شایستگی شرکت در برنامه‌های اجتماعی، حرفه‌ای و صنفی را در خود می‌بینند، می‌توانند دواطلب انتخابات نظام پرستاری شوند.
صفری گفت: با وجود این که سازمان نظام پرستاری، قدرت اجرایی چندانی ندارد، اما با همکاری و تعامل با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های صنفی و علمی موفق عمل کند.
 وی با بیان اینکه همکاران می‌توانند با در دست داشتن کارت عضویت در سازمان نظام پرستاری اقدام به رای‌دهی کنند، افزود: برای رای دهی نیازی به تمدید کارت‌های عضویت نیست، داوطلبان انتخابات نیز به شرط سکونت حداقل سه سال در محل حوزه انتخابیه‌ای که داوطلب شده‌اند، می‌توانند کاندیدا شوند.
 وی در پایان خاطر نشان کرد: زمان اعلام نتیجه انتخابات نظام پرستاری نسبت به نوع و میزان مشارکت متغیر است، اما به طور معمول طی ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.