سردار علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور ایجاد فضای امن و آسایش برای مردم روزه دار و جلوگیری از برخی هنجارشکنی‌ها از جمله تظاهر به روزه خواری، اداره نظارت بر اماکن عمومی و پلیس امنیت عمومی استان اقدامات پیشگیرانه را اجرا می کند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان تمامی مراکز پذیرایی از جمله غذاخوری‌ها، چلوکبابی‌ها و قهوه سراها از زمان سحری تا افطار تعطیل بوده و حق هیچگونه فعالیتی را ندارند و بعد از افطار در شب‌های عادی تا ساعت 2 بامداد و در لیالی قدر تا ساعت 24 شب مجاز به فعالیت هستند.
سردار محمدی در خصوص فعالیت استخرها و مراکز ورزشی نیز در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: تمامی اماکن ورزشی در شب‌های قدر تعطیل بوده و فعالیت استخرها فقط جهت آموزش شنا برای دختران زیر 9 سال و پسران زیر 14 سال خواهد بود و فعالیت استخرها و سالن‌های ورزشی بعداز افطار تا ساعت 24 مجاز است.
وی با اشاره به ارائه سرویس خدمات برای مسافران در داخل شهرها، واحدهای غذاخوری مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین ترمینال‌ها، راه آهن و فرودگاه، افزود: فعالیت و پذیرایی با رعایت شئون اسلامی و حفظ حرمت این ماه و موارد ابلاغی اعم از استتار کامل محل و ارائه خدمات تنها به مسافران مجاز خواهد بود.
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این ‌که روزه خواری در ملاء عام برابر قانون جرم است، اضافه کرد: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی با آن تعداد از افرادی که قصد هنجارشکنی داشته و درصدد آلوده کردن جامعه صنفی باشند، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تظاهر به روزه خواری در واحد صنفی، ضمن معرفی فرد خاطی به مقام قضایی نسبت به تعطیلی و پلمب محل برابر مفاد قانون نظام صنفی اقدام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های مسافربری و رانندگان شاغل ، تحت هیچ شرایطی حق تظاهر به روزه خواری نداشته و با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد .
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.