به گزارش ایرنا، بهروز شریف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت زکات به عنوان فریضه الهی، افزود: 57 درصد از زکات جمع آوری شده در سال قبل برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح های عام المنفعه مصرف شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه پارسال 456 مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: اکنون 2 هزار و 929 عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.
شریف با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی تاکید کرد: پرداخت 170 مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن 337 خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمان و تحصیل 1096 نیازمند، آزادی 4 زندانی و پرداخت کمک معیشت به 56 هزار و 455 خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در سال 1397 کمیته امداد آذربایجان شرقی است.
وی همچنین به درآمدهای زکات فطره استان اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان شرقی سال قبل 6 میلیارد و 208 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 96 داشته و 100 درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان همچنین بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیّر استان می توانند کمک های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #041*8877* پرداخت کنند.
زکات بر گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو، گوسفند، مال‌التجاره بنا بر احتیاط لازم واجب است و اگر کسی مالک یکی از این 10 چیز باشد، با شرایطی باید مقداری که معین شده، به یکی از مصرف‌هایی که دستور داده‌اند برساند.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.