حمیدرضا قاسم زاده روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرمانداری و بخشداری های خداآفرین با تاکید براینکه برای ارائه خدمات بهتر دریک منطقه باید به کارگزاران و نیروی انسانی توجه شود گفت: استانداری در جهت کاهش حجم و فشارکاری با اولویت استخدام درمناطق دور افتاده عزم راسخ دارد.
وی با تاکید بر توسعه متوازن، تازه تاسیس بودن فرمانداری خداآفرین را امتیازی برای برنامه ریزی درجهت رشد متوازن دانست و افزود: توسعه واقعی درکشور و تداوم آن از طریق توسعه شهرستانها و روستاها محقق می شود .
قاسم زاده همچنین با اشاره به ضرورت حفظ جمعیت روستایی در روستاها بعنوان ریشه توسعه، خداآفرین را دارای استعداد دامپروری ، کشاورزی و گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با فراوری دامی دانست و تدوین سند تدبیر و توسعه عملیاتی با استفاده از اطلاعات بومی و محلی و نیز طرح جامع توسعه شهرستان را خواستار شد .
فرماندار خداآفرین نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شهرستان گفت: بیش از 94درصد جمعیت خداآفرین روستانشین و حدود 70درصد آن نیز عشایر بوده و در روستاهای پراکنده و کوهستانی کمتر از 20 خانوار زندگی می کنندکه نیازمند تامین امکانات اولیه و زیرساختی هستند .
امیری راد با تاکید بر تامین زیرساخت های ضروری در روستاها اظهارداشت: ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه دراین شهرستان زیر 30درصد و در مقایسه با 70درصد میزان برخورداری استان پایین است .
فرماندار خداآفرین با اشاره به ارتقای روستاهای عاشقلو و لاریجان به شهر کمبود نیروی انسانی و به تبع آن حجم کاراضافی و نیز کمبود خودرو را مهمترین مشکلات موجود در فرمانداری و بخشداری های شهرستان اعلام کرد و توجه مقام های استانی جهت رفع مشکلات این شهرستان را خواستار شد.
حمیدرضا قاسم زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی و هیئت همراه در گلزارشهدا حضور یافته و به مقام شامخ شهدای شهرستان ادای احترام کرد.
خداآفرین با جمعیت 34هزارنفری اواخر سال 89 به شهرستان ارتقا یافت .
7468/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.